صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 19 May 2023
امام جمعه مهربان در خطبه های نماز جمعه این شهر، گفت: اصلی ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی است.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۵۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مرسلی، افزود: تنها را مقابله با جنگ اقتصادی حمایت از کالای ایرانی و تکیه برتوانایی و ظرفیت های داخلی است.

وی  ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در فرمایشان خود در آستانه روز جهانی کارگر فرمودند من معتقد به قطع ارتباط با دنیا نیستم ولی تکیه به بیرون مرزها نبز غلط اندر غلط است و ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم ولی دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست.

حجت الاسلام مرسلی اضافه کرد: اگر مردم ببیند که مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکیه بر ظرفیت های داخلی حل کنند، مشکلات و سختی ها را تحمل خواهند کرد و شکایت و گله بسیاری از تولید کنندگان و سرمایه گذاران و کارگران روی دو موضوع واردات بی رویه و قاچاق کالا است که دولت باید این دو مورد مقابله کند مصرف و حمایت از کالای داخلی سیره  و سنت علمای پیشین است.

امام جمعه مهربان به سابقه تاریخی از حمایت از کالای داخلی اشاره و بیان کرد: تاسیس شرکت اسلامی از سوی علمای بزرگل و تجار پس از قیام تنباکو دو مجتهد اصفهانی حاج آقا نورالله  و آیت اله آخوندی خراسانی در نامه های به مظفرالدین شاه دولت وقت را به حمایت از شرکت اسلامیه می کنند.

وی اظهارداشت : این شرکت اسلامی بسیار موفق بود ولی کینه دولت استعماری انگلیس حرکت آن را متوقف کر و الان هم به مسئولان القا می کنند شما نمی توانید.

حجت الاسلام مرسلی به اعتراف ترامپ به شکست آمریکا اشاره کرد و افزود: اعتراف به شکست آمریکا در منطقه غرب اسیا – خاورمیانه در طول 17 سال گذشته پس از حادثه یازده سپتامبر و اذهان او به هزینه کرد بیش از هفت تریلیون دلار و تحمل بیش از 50هزار کشته ومجروح از سربازان آمریکایی اینها توجیهی برای وارد کردن کشورهای منطقه به تامین هزینه های مادی حضور متجاوزانه آمریکا در منطقه است.

وی بیان داشت: برای منزوی کردن کشور ما وبعضی مسئولان از شکر و تبلیغات برای خروج آمریکا از برجام بهره می برند و در 12 می برابر با 22 اردیبهشت سخن می گویند و با تقسیم کار چند کشور جنایت کار چون فرانسه ،انگلیس ؛ آلمان این هدف را دنبال می کنند ولی آمریکا بداند که ما 8 سال تمام در مقابل تمام جنایتکاران ایستاده ایم آن زمانی که قدرت دفاعی و نظامی ما مثل امروز نبود و چه برجام باشد و چه نباشد تا به حال ذره ای به خیر ما و مملکت مان نبوده باز با قدرت تمام نیروهای انقلابی و دانشمندانمان به پیشرفت های اقتصادی و نظامی ادامه خواهیم داد.

خطیب نماز جمعه مهربان افزود: خروج برجام موجب خروج ایران هم از معاهده( ان پی تی ) می شود چند سال است بازرسان کشورها بدون وقفه از مزاکز هسته ای بازدید می کنند و خودشان هم تایید کردند که ایران دنبال بمب هسته ای نیست.

وی به 20 شعبان برابر با 17 اردیبهشت که به روز غباروبی مساجد نام گذاری شده است اشاره کرد و گفت: لازم است فضای مساجد را آماده کنیم برای جوانان و جلسات قرآن و دعا و علماء مسائل روز و پاسخ به شبهات و مسائل روز ذهنی جوانان وقت بیشتری برای جوانان قرار دهند و اکتفا به سخنرانی نباشد و مسجدی نباشد که در آن نماز جماعت یا سخنرانی نباشد.

مرسلی افزود: تمسک به قرآن و اهل بیت تنها راه هدایت و پیشرفت جامعه اسلامی و عدم انحراف از مسیر هداین دین اسلام است.   

ارسال نظرات