صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
خبرگزاری بسیج: رئیس کمیته المپیک در مراسم تجلیل از معلمان ناحیه دو آموزش و پرورش که در سالن فدک برگزار شد، گفت: مواجهه با مسائل روز همچون فضای مجازی و دیگر مسائل نیاز به آموزش دارد که آموزش و پرورش بهترین بستر برای این امر است.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۶۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹

 

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رضا صالحی امیری مواجه شدن با امور نو و تکنولوژی به جای مقابله و محدودیت معرفی کرد و افزود: امروز آموزش به کلاس و کتاب محدود نمی شود و معلمان باید آموزش را با نگرش اجتماعی ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه دوران سخن مونولوگ گذشته و آموزش و پرورش نیز باید به سمت گفتگو محوری پیش برود، گفت: آموزش و پرورش و خانواده از دیگر بحث های مهم است که بر این اساس ما در محیط مدارس نیازمند جامعه شناس و روانشناس داریم تا دانش آموزان در مواجهه با مسائل خانواده ها نیز مهارت لازم را بیابند.

صالحی امیری ادامه داد: سرمایه گذاری برای تولید محتوا در فضای مجازی بیشتر از هر زمان دیگری لازم است و بهترین جایگزین برای انسداد و محدودیت به شمار می آید.

 

نیازمند نشاط اجتماعی در مدارس و جامعه هستیم

وی ساخت انسان را مهمترین رسالت اصلی آموزش و پرورش برشمرد و گفت: وقتی در جامعه ای شاهد سازگاری اجتماعی هستیم به این معنی است که آموزش و پرورش آن به زیست فرهنگی و اخلاقی توجه کرده است و متقابلا ناسازگاری های اجتماعی نیز ریشه در این نهاد دارد.

این استاد دانشگاه و فعال عرصه علم و تربیت نشاط را از الزامات امروز مدارس دانست و افزود: نشاط اجتماعی به معنی رضایت از مجموعه اتفاقات پیرامونی است و به شادی محض خلاصه نمی شود، نشاط بخشی از نیاز اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه اگر در آموزش و پرورش خدمت می کرد حتما نیمی از وقت دانش آموزانش را به بیرون از مدرسه می کشاند، ادامه داد: با وجود اقوام و فرهنگ های مختلف، انسجام ملی و اجتماعی مسئله مهم بعدی است که باید به آن پرداخته شود و دانش آموزان باید مفهوم یکرنگی را از معلمان بیاموزند.

این فعال عرصه فرهنگ و تربیت حرکت از سطح به عمق، از نظام مناسبت گرایی به معرفت گرایی، از نظام تکرار به نوآوری، از نظام مونولوگ به دیالوگ و گفتگو محور را از مهمترین فاکتورهای ترسیم نقشه راه جدید در دهه پنجم برشمرد.

ارسال نظرات