صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
استاندار مرکزی گفت: باید تمام تلاش خود را در راستای برطرف کردن حلقه‌های مفقوده موجود که در مسیر ابتکارات و اختراعات استان قرار دارد را به‌کار گیریم.  
کد خبر: ۹۰۲۲۱۶۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده در هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان مرکزی که در دانشگاه اراک برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی شاهد ابتکارات و اختراعات علمی مورد نیاز صنعت استان و البته کشور هستیم، همچنین استان مرکزی می‌تواند منشا صدور علم و فناوری باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی امروز در زمینه تولید علم به درجه‌ای رسیده که می‌تواند به کشور کمک کند باید حلقه‌های مفقوده موجود در زمینه اختراعات و ابتکارات برطرف شود زیرا زمانی که دانشجو و مخترع ما محصولی را اختراع می‌کند که نیاز استان است و به آن وابسته هستیم، مشکلاتی که در زمینه تولید آن وجود دارد سبب می‌شود تا ما در بحث تولید علم و فناوری درجا بزنیم بنابراین مخترع باید از زمان ثبت و تصویب طرح خود تا زمان تولید آن مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: منظور از حلقه مفقوده این است که زمانی که مخترع محصولی را تولید می‌کند جایی وجود ندارد که آن را به دستگاه‌های خواستار و مرتبط با محصول وصل کند، البته ما در این مسیر سیکل بسته‌ای را دنبال می‌کنیم که همه کشور مبتلا به آن هستند.

آقازاده خاطرنشان کرد: باتوجه به قابلیت‌های موجود، استان مرکزی می‌تواند حلقه مفقوده موجود در این مسیر را برطرف کرده و اتصالی بین تولید، مصرف، عرضه و تقاضا ایجاد کند که اگر این امر محقق شود میتوانیم به عنوان پایلوت برای کشور باشیم.

وی بیان کرد: در این راستا باید کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود تا بتوانیم برای برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه علم و فناوری راهکارهای مناسبی را ارائه دهیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: البته برای این مهم اعتباراتی در نظر گرفته شده و موجود است و با بخش خصوصی که نیازمند طرح‌های تولیدی هستند هم می‌توان صحبت و همکاری کرد، بنابراین باید به این نکته توجه ویژه داشت که با همکاری بین دستگاهی و گروهی می‌توان شرایط بهتری را برای مختراعان و مبتکران در زمینه تولید علم و فناوری ایجاد کرد.

آقازاده با اشاره به تاثیر جنگ تحمیلی در تولید علم فناوری کشور گفت: امام خمینی(ره) در اواسط جنگ تحمیلی فرمود جنگ برای ما نعمت است که این سخن برای درک همه افراد صریح و ساده نبود و تا بعد از جنگ مردم متوجه مفهوم آن نشدند، اما منظور از این کلام آن بود که شاید جنگ برای هر ملتی ضرر و زیان داشته باشد اما جنگ تحمیلی در آن زمان سبب شد تا ایران در زمینه علمی به درجه بالایی رسیده و خودکفایی را برای ملت به ارمغان آورد.

وی عنوان کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی ما شاهد سیر تحول در تولیدات کشور در زمینه‌های مختلف بودیم و در واقع می‌توان گفت که جنگ سبب شد تا ما به یک فناوری گسترده علمی برسیم که امروز همه جهان معترف به آن است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ایران اسلامی پس جنگ تحمیلی در دولت سازندگی، اصلاحات غیره و تا به امروز که در دولت تدبیر و امید قرار داریم تبدیل به یکی از کانون‌های تولید علم و فناوری در جهان شده است.

آقازاده بیان کرد: امروز کشور ما در بسیاری از رشته‌های دنیا نسبت به کشورهای اروپایی برتری دارد و این مهم افتخاری برای ملت ایران است که با همت جوانان این مرز و بوم کسب شده است.

ارسال نظرات