صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
دماوند- مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: اندیشه ورزان بسیج بر اساس عملکرد در حوزه های مختلف تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۱۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حسن پور صبح دوشنبه در نشست هم اندیشی هیات های اندیشه ورز بسیج اصناف و بازاریابان استان تهران در حمایت از کالای ایرانی که در شهرستان دماوند برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: دلیل تشکیل هیات اندیشه ورزان بسیج اصناف و بازاریان در سایه منویات رهبری بوده است و طبق فرمایش رهبری باید در تمام سطوح بسیج هیات اندیشه ورز تشکیل شود و در این هیات بر اساس عملکرد در حوزه های مختلف هیات های اندیشه ورز خاص اقتصادی تشکیل شده است.

حسن پور افزود: اساتید دانشگاه، علما اسلام و کسبه همگی اعضای تشکیل دهنده این هیات می باشند و این تلفیق سبب می شود که به هدف نهایی تشکیل این هیات بیشتر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه این هیات پس از ۲ ماه تشکیل شده است گفت: امروز چهارمین جلسه اندیشه ورز تشکیل می شود و فعالان صنفی در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و ۳ موضوع اساسی در راس پیگیری های این هیات است که شامل مباحث کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت اندیشه ورزان را ارائه کنیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه موضوع و هدف بلند مدت این هیات ارائه نظام اقتصادی اسلامی است افزود: ما نظام اقتصادی را در زمان قبل از انقلاب داشتیم اما چیزی به نام نظام اقتصادی اسلامی ارائه نشده است چرا که این کار یک کار گسترده و ویژه ای است که باید در زمینه های مختلف صادرات و واردات بر روی آن مانور داده بشود.

حسن پور بخش کوچک هدف ارائه نظام اقتصادی اسلامی را بحث کشت های مازاد دانست و گفت: در این بخش باید به علت این موضوع دست پیدا کنیم که چرا باید کشت های مازاد را دور ریز کنیم و کجای این اسلامی است و همگی باید کمک کنند تا مسائل و مشکلات حل شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاطم اخیر در بازار ارز کشور بیان داشت: موضوع ارز توطئه داخلی و خارجی بود و چرا که وقتی ما به قیمت ارز مطمئن نباشیم مشاهده می کنیم که کارخانه ها از ارائه اجناس خودداری می کنند لذا اقتصاد و بازار حرف خودشان را می زنند و اگر کسی دستورمی دهد که نرخ ارز یک قیمت واحد باشد این امکان پذیر نیست.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور  گفت: موضوع ارزش افزوده نیز بلایی که بود که بر سر صنوف امده است و در این زمینه باید بگوییم برخی از صنوف در این زمینه آسیب دیدند.

حسن پور گفت: پایین ترین امار صادرات غیر نفتی کشور طی ۱۰ سال گذشته متعلق به سال ۹۶ بوده است و باید بگوییم که به هیچ عنوان قصد تخریب نداریم و با تمام توان آماده کمک به دولت نیز هستیم در زمینه صادرات غیر نفتی نیاز به کارشناسی اساسی داریم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال بحثی است که همه باید در زمینه آن تلاش کنند و در این زمینه اگر دولت کمک کرد و در توانش بود که باری را از شانه تولید بردارد که خوب است اگر نتوانست خود بازار اصناف باید به میدان بیایند و باید اصناف به فروش کالاهای ایرانی ترغیب شوند و این برنامه باید به طور جدی دنبال شود و احاد ملت می توانند در این زمینه کمک کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: از کارهایی که می شود در این زمینه انجام داد اول تشکیل کارگروه ویژه فرهنگ سازی فروش کالای ایرانی است و بسیج در حوزه های مختلف اساتید و دانش آموزی و دانشجویی و اصناف می توانند در این زمینه کار کنند تا به نتیجه برسیم و مورد بعدی بسته های فرهنگی و آموزشی و ارائه سی دی به اقشار مختلف و ادارات است تا بتوانیم ترغیب کنیم که کالاهای ایرانی خریداری شوند.

حسن پور با اشاره به اینکه با ارائه تصاویر و کلیپ های خرید و فروش کالاهای ایرانی در صدا و سیما می توانیم گام مهمی را در این زمینه برداریم گفت: تشکیل کمیته هایی برای تشویق فروشندگان کالاهای ایرانیکه در این راستا نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق است.

ارسال نظرات