صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 15 May 2023
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: وقتی در میدان جنگ همه نگاهمان به خدا باشد، موشک، خمپاره و بمب اتم دشمن نیز نمی تواند خم به ابروی ما بیاورد.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۳۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دوره تربیت و تعالی خانوادگی کارکنان مجموعه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد مقدس برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در این دوره آموزشی باتبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت امام رضا علیه السلام، به تشریح اهمیت معنویت در زندگی انسان و بحث نماز و رابطه انسان با خدا پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، افزود: باید در بندگی و عبادت خداوند آداب بندگی را رعایت کنیم و عظمت و قدرت الهی را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: خوف از عظمت الهی، خوف از قدرت الهی، خوف ازدادگاه و حکم الهی، خوف از عدالت خداوند و خوف از جهنم باعث می شود نمازمان آنگونه باشد که شایسته درگاه الهی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: روزی 10مرتبه می گوییم" مالک یوم الدین"، یعنی خدایا تو رئیس و همه کاره دادگاه روز قیامت هستی و با عدالت هم حکم می کنی و ذره ذره اعمالمان را حساب می کنی؛ پس باید این الفاظ را با معرفت بر زبان جاری کنیم و ادب را درمحضر الهی به طور شایسته بجای آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، نماز مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را مصداقی برای نماز واقعی و شایسته بندگی خداوند دانست و تإکید کرد: نماز رکن بندگی است و اولین چیزی که در قیامت از ما سؤال می شود، نماز ماست.

وی، گفت: نمازستون محکم دین است و سقف و طبقات بعدی روی این ستون بنا می شوند، لذا باید آداب بندگی و نماز را کاملا شایسته بجای آوریم.

این مقام مسئول، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز فرماندهان گردان هایی را برای شرکت در عملیات انتخاب می کردند که رزمندگان آن گردان بیشتر اهل نماز شب و راز و نیاز و مناجات با خدا بودند.

وی، گفت: تا زمانی که دل به خدا وصل نشود، دل الهی نخواهد شد و توفیقی همچون شهادت به دست نخواهد آمد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: باید در زندگی خود سهمی را برای دعا، توسل، مناجات شبانه، اشک و تضرع به درگاه الهی قرار دهیم تا موفق باشیم.

وی، توصیه مقام معظم رهبری به پاسداران جوان در دانشگاه افسری را راز و نیاز با خدا، توسل و اهل نافله و اشک برای خدا بودن دانست و گفت: اگر بنیه معنوی سپاه محکم و قوی باشد، هیچ قدرتی نمی تواند سپاه و انقلاب را بشکند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی افزود: سلاح ما؛ نماز ما، ایمان ما، مناجات ما و نماز شب ماست. در سپاه باید معنویت حرف اول را بزند.

وی، یادآور شد: اینکه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، به پشتوانه ایمان به خدا و قدرت الهی است. وقتی در نماز حواسمان جمع باشد، وقتی در میدان جنگ همه نگاهمان به خدا باشد، موشک، خمپاره و بمب اتم دشمن نیز نمی تواند خم به ابروی ما بیاورد.

این مقام مسئول، ایستادگی 40ساله جمهوری اسلامی را مرهون تکیه بر قدرت ایمان به خدا دانست و گفت: خداوند امتی را درهم می کوبد که تسلیم فرمان ولایت و فرمان پیغمبر و انبیاء و معصومین علیهم السلام نباشد.

وی، گفت: امتی که با موسی باشد از رود نیل هم سالم عبور می کند. پیروزی های حزب الله درلبنان برابر رِژیم صهیونیستی و شکست داعش و تکفیری ها در سوریه به دست جبهه مقاومت، نتیجه ایمان به قدرت الهی و تکیه به خداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: باید به وعده های الهی باور پیدا کنیم و بدانیم تا زمانی که انسانها هستند، امتحان الهی هم هست.

ارسال نظرات