صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 16 May 2023
آزاده سرافراز جنگ تحمیلی در گفتگو با «بسیج» ؛
علی اصغر علافی آزاده سرافراز جنگ تحمیلی از اسارت در اردوگاه‌های عراقی و نحوه اسارت خود می‌گوید.
کد خبر: ۹۰۴۸۷۹۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزای بسیج از کرج ، علی اصغر علافی آزاده سرافراز جنگ تحمیلی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت سالروز آزادی اسرای جنگ تحمیلی در 8سال دفاع مقدس ،گفت : ما همه مدیون خون شهدا ،انقلاب ، و رهبری هستیم شهدا رفتند تا ما در کشور با آرامش و امنیت زندگی کنیم.


وی افزود : من در نشستهای خاطره گویی از آن دوران پاک و مقدس برای نسل های جوان حاضر میشوم و برای آنها بازگو میکنم که دوران اسارت چگونه بود تا نسل جوان بداند که برای این کشورمان ، از ناموسمان و از انقلاب و رهبری دفاع کنیم و بازگو کردن این مطالب و خاطرات را بر خود تکلیف میدانم .


علی اصغر علافی افزود : جوانان ما باید بدانند که این انقلاب به راحتی به دست نیامده است نعمتی که خدابه ما اعطا کرده است از رهبری تا خود نظام مقدس جمهوری اسلامی و این امنیتی که داریم .


آزاده سرافراز جنگ تحمیلی با اشاره به گفته ی امام (ره ) که فرمودند حفظ این نظام از اعظم واجبات است اظهار داشت : من به نوبه خود  برای حفظ انقلاب از دوران دفاع مقدس برای این نسل خاطراتم را  بازگو میکنم .


علافی با بیان اینکه بعضی ها میگویند آنهایی که رفتند جبهه و جنگیدند برای خودشان رفته اند به ما هیچ ربطی ندارد اظهارکرد : وظیفه جوانان بود که بروند از خاک و ناموس و نظام دفاع کنند آنها رفتند تا ما امروز در امنیت باشیم .


وی افزود : نسل جوان امروز و دیروز هر دو پای نظام جمهوری اسلامی و رهبری ایستاده نسل جوان امروزی میرود درآن سوی مرزها از حرم آل الله دفاع میکند ، همین دهه هفتادی ها میرودند و مدافع حرم پیشوند نسل جوان امروز با دیروز هیچ فرقی ندارند هر دو برای انقلاب  جانشان را  فدا میکنند.


این آزاده سرفراز خاطر نشان کرد : اگر مدافعین حرم نبودند الان ما باید در خود ایران میجنگیدیم همه باید مدیون این شهدا باشیم .


وی با اشاره به فرق جنگ اقتصادی  با جنگ تصریح کرد : در اسارت دشمن وقتی میدید که اسرا از شکنجه ترسی ندارند رو می آورد به شکنجه روحی غذا نمیداد اجازه آب خوردن نداشتیم و حال آمریکا میبیند که نتوانسته است جمهوری اسلامی را نا امن کند دست به جنگ ناجوانمردانه زده است یعنی همان جنگ اقتصادی ، مسولان در این جنگ اقتصادی باید بیدار باشند و نگذارند دشمن به اهداف پلید خود برسد .


در پایان علافی خاطر نشان کرد: ملت عزیز ایران باید گوششان به امر رهبرمعظم انقلاب باشد و فرمایشات ایشان گوش کنند ، مطمئن باشید که این کشور هیچ آسیبی نخواهد رسید .


علی اصغر علافی برادر سه شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است . علی اصغر علافی درسال 1360 هفده ساله بود که از پایگاه بسیج شهیدان جهازی مسجدجامع رجایی شهر به صورت داوطلب اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل شد ،  وی در سال 1361 در عملیات رمضان به اسارت گرفته شد و هشت سال در اسارت بود ، در دوران اسارت از ناحیه دوپا آسیب جدی میبیند ، یکی از برادران علی اصغر علافی مفقود الاثر است و پیکر مطهرش هنوز به مهین اسلامی باز نگشته است .

 

خبرنگار بسیجی : شمایلی

ارسال نظرات