صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
خطیب جمعه فارسان تإکید کرد: برخورد قاطع با مفاسد اقتصادى مى‏تواند آرامش را در جامعه تقویت كند.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۰۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فارسان، با گرامیداشتهفته دولت و روز کارمند گفت: آنچه از سیره و منویات امام خمینى (ره) و رهبر معظم انقلاب برمی‌آید حمایت از دولت‏ها باوجود اختلاف‏نظرهاى موجود بوده است.

وی افزود: از آنجا که منفعت انقلاب بر منفعت حزبى و جریانات سیاسى تقدم دارد، حمایت از دولت‏ها براى پیشرفت انقلاب و ارزش‏هاى آن لازم و ضرورى است.

امام جمعه فارسان افزود: پشتیبانى از دولت‏ها مى‏تواند موجب ایجاد وحدت و جلوگیرى از تفرقه و ایجاد فضاى دوقطبى گردد؛ و موجب ایجاد دلگرمی در مسؤولین جهت افزایش توان خدمت‏رسانى. برخى حمایت مقام معظم رهبرى از یك دولت را بهانه‏اى براى عدم انتقاد از دستگاه اجرایى قرار داده و مدعى مى‏شوند كه وقتى مقام معظم رهبرى از یك دولت حمایت مى‏كنند، بیان اشكالات و انتقادات از آن دولت به مفهوم تعارض با دیدگاه‏هاى ایشان تلقى مى‏شود.

وی تصریح کرد: این در حالى است كه مؤید این ادعا در بیانات حضرت آقا دیده نشده و بالعكس با اصل انتقاد از دولت موردحمایت خود مخالفت نكرده بلكه در دفاع از انتقاد منصفانه مؤکداً مى‏کنند

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور افزود: برخى حمایت رهبر معظم انقلاب از یك دولت را به همه سیاست‏ها و رفتار آن دولت تعمیم داده و قصد تسرى آن را داشته‏اند و این در حالى است كه هرگز چنین چیزى نیست دولت‏ها علاوه بر حمایت، نیاز به انتقاد و نقد دلسوزانه هم دارند.

وی بیان داشت: چراکه دولت‏ها نگاهشان بعضاً منفعت جریانى و کوتاه‌مدت مى‏باشد ولى حاكمیت و نهادهاى حاكمیتى به علت خصایص ذاتى و مأموریتی‌ای كه دارد کلان نگر مى‏باشد، لذا در برخى موارد نقد واجب و لازم است و دولت‌ها ممكن است به هر دلیلى از مسیر انقلاب و نظام انحراف‏هایى را داشته باشند، نقد منصفانه و عالمانه مانع از انحراف دولت شود.

خطیب جمعه فارسان گفت: محورهاى مهمى كه باید نقد در خصوص آن‏ها صورت گیرد: ۱- اولین محور نقد و انتقاد از دولت، جایى است كه خطوط قرمز نظام زیر پاگذاشته شود.۲- جایى كه ممكن است نهادها و جایگاه‏هاى انقلابى و ارزشى در موضع ضعف قرارگرفته و تخریب شوند.۳- تخطی دولت‏ها از اجراى اسناد بالادستى‏۴- در صورت مغایرت مواضع، دیدگاه‏ها و عملكرد دولت با مواضع، تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب‏

وی تصریح کرد: اصول نقد دولت، ۱- اصل خودى دانستن دولت در نقد ۲- اصل پرهیز از تخریب در انتقاد، برخى نق زدن را با نقد كردن اشتباه گرفته و به‌جای نقادى بیشتر نق زنى مى‏كنند كه محصول آن خارج ساختن نقد از كاركرد سازنده‏اش مى‏باشد. متأسفانه برخى از ناقدین هم نیت خیرخواهى ندارند کمکمی کنند به بهره‏بردارى مخالفان در حالى است كه بین تخریب و نقد مرز پررنگى وجود دارد.۳- اصل رعایت انصاف در نقادى‏۴- اصل خیرخواهى در انتقاد.

ملک پور، اظهار داشت: ویژگى بسیار مهم و مورد تأكید رهبر معظم انقلاب در نقد، رعایت انصاف است. شاخصه انصاف در انتقاد یعنى در كنار نقاط ضعف باید نقاط قوت را دید و بیان كرد و یقیناً بدون انسجام درونى، امكان ایستادگى در مقابل هجمه‏هاى بیرونى نیست. آن‌هم در شرایطى كه همه دشمنان اسلام در تخاصمى شبیه به جنگ احزاب در یك جبهه، همه امكانات مادى و معنوى خود را براى ناكارآمد جلوه دادن نظام اسلامى به كار گرفته ‏اند.

امام‌جمعه فارسان گفت: تحریم‏ها كه مهم‏ترین ابزار دشمن در جنگ اقتصادى است، زمانى اثرگذار است كه مسئولان تصمیم‏هاى مدبرانه نداشته باشند و متناسب با شرایط ویژه جنگ اقتصادى تصمیم نگیرند. نتیجه این بی‌تدبیری‌ها فشار بر زندگى مردم خواهد بود و زمینه سوءاستفاده دشمن نیز فراهم مى‏شود.

وی افزود: در این میدان دولت نقش محورى دارد اما نقش مجلس و قوه قضاییه نیز بسیار مهم است. مجلس با نظارت و تصویب قوانین مناسب مى‏تواند دولت را همراهى كند و قوه قضاییه با برخورد قاطع با مفاسد اقتصادى و رانت‏خوارى مى‏تواند آرامش را در جامعه تقویت كند.

امام جمعه فارسان بیان داشت: همان‏طور كه رهبر معظم انقلاب تأكید كردند در این موقعیت لازم است علاوه بر مصرف با دقت و صحیح منابع ارزى و طلایى كشور باید تدبیر فورى و مؤثر براى هدایت نقدینگى به سمت تولید بیندیشند. همه این اقدامات اصلاحى در صورتى قابل تحقق است كه یك تیم اقتصادى پرتحرك و معتقد به تغییرات اقتصادى مسئولیت را بر عهده بگیرد و تیم فعلى كه تاكنون نشان داده نتوانسته رافع مشكلات اقتصادى كشور باشد، مسئولیت را به تیم جدید واگذارد.

ارسال نظرات