صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
امام جمعه یزد گفت: باید هرچه که داریم را برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی کشور صرف کنیم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که مشکلات جامعه برطرف شود.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۲۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه یزد با تبریک ایام‌الله دهه امامت و ولایت با بیان اینکه قرآن و دین اسلام در هدایت انسان به کمال و سعادت بهترین راه هستند، اظهار کرد: کسانی که برای ما آیات قرآن و دستورات پیامبر را بیان کنند باید چند خصلت داشته باشند که اولین آن عصمت برای نداشتن خطا در تفسیر و بیان احکام و آیات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه انسان نیازمند افرادی است که احکام الهی را پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) به مردم بیان کنند، اذعان کرد: عالم به قرآن و تفسیر آن و بهره‌مندی از عدالت از ویژگی‌هایی است که باید در وجود امام و پیشوا نمود داشته و به اسرار زندگی و قرآن آگاهی کامل داشته باشد.

ناصری‌ با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد به‌جای اینکه به فکر دیگر افراد جامعه باشند اقدام به احتکار می‌کنند، افزود: انسان در زمان بحران باید داشته‌هایش را با دیگر برادران و خواهرانش تقسیم کند، زمانی که وضعیت جامعه با مشکل مواجه می‌شود برخی هم پول‌هایشان را در این عرصه حساس به خارج از کشور می‌برند و در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند که شایسته نیست.

وی با تاکید براینکه امروز باید برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی کشور قدم برداریم، بیان کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که مشکلات جامعه برطرف شود، چرا عده‌ای از افراد جامعه کالاها را احتکار می‌کنند و نمی‌گذارند دیگر افراد به آن دسترسی داشته باشند.

ناصری به حادثه‌های ایجاد شده برای اردوهای ورزشی یزد اشاره کرد و گفت: این که جدای از تشکیلات دولت و ورزش برخی آموزشگاه‌ها اقدام به اردو بردن دانش‌آموزان می‌کنند که به این وسیله پول و ارز مسافرتی دریافت کنند را باید به صورت جدی متوقف کرد.

وی از مسئولان خواست نظارت بیشتری در این زمینه‌ها داشته باشند گفت: چرا آموزشگاه‌ها باید به صورت قارچ گونه اقدام به برگزاری اردوهایی کنند که تنها برای آنها درآمدزایی به دنبال داشته باشد و جوانان ما را در کشور‌های دیگر به حال خود رها کنند و همانند دو نوجوان عزیزمان در گرجستان غرق شوند.

ناصری با بیان اینکه خداوند متعال مومنین را به پیروی از صادقین سفارش و تاکید کرده، خاطرنشان کرد: از تفسیر آیات و روایات متوجه می‌شویم که صادقین نبی مکرم اسلام و معصومین(ع) هستند و در زمان غیبت، نائبان برحق امام زمان(عج) هستند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که در زمان غیبت ما از چه کسی باید پیروی و حرف شنوی داشته باشیم بسیار مهم است و باید به خوبی صادقین را شناخته و از آنها پیروی کنیم و آیه "کونو مع الصادقین" به صورت کامل راه را به ما نشان می‌دهد تا در ایمان و مسیر حق پایدار و ثابت قدم بمانیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال منحرف کردن مردم ایران از مسیر حق و ایجاد تفرقه بین آنها است خاطرنشان کرد: عمل به این آیه قرآن تمام نقشه‌های دشمن در این زمینه را به صورت کامل نقش برآب می‌کند.

ارسال نظرات