صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
کارشناس مذهبی گفت: برگزاری یادواره های شهدا بسیار ارزشمند است چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انتقال پیام شهید و شهادت به نسل های بعدی است و نسل جدید ما با انتقال پیام شهدا بیمه می شوند.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۳۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین پور از طلاب آستان قدس رضوی در یادواره شهدای کوی ولیعصر(عج) که در مسجد قبا برگزار شد اظهارکرد: شهید اولین کسی است که وارد بهشت می شود چرا که شهدا با ریختن خون خود و اهداء وجودشان و جان پاکشان  به دنیا پشت می کنند .

وی با بیان این که شهدا زمان شناس ترین انسانها هستند گفت: شهدا در یک مقطع زمانی ویژه و خاص جان وخونشان را فداکردند تا نسلی از بشریت وپاره ای از جغرافیای تاریخی بیمه شود.

حجت الاسلام حسین پور ادامه داد:خداوند حرکت به موقع و زمان شناسی ویژه ای به این افراد داده است که در موقعیت خاص یک حرکتی را انجام دهند وبه خصوص در انقلاب اسلامی و در دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از انقلاب اسلامی و به ثمره رسیدن ایران و دفاع از ارزشهای دین جان خود را فدا کردند واین ارزشمند ترین کاری است که یک انسان می تواند انجام دهد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا گفت:برگزاری یادواره های شهدا بسیار ارزشمند است چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انتقال پیام شهید و شهادت به نسل های بعدی است و نسل جدید ما با انتقال پیام شهدا بیمه می شوند.

این استاد حوزه ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت  را باید زنده نگه داریم و باید حرکت رو به رشد انقلاب را در نسل های جوان ادامه دهیم و آن را به دیگر ممالک اسلامی منتقل کنیم .

 وی افزود: فرهنگ شهید و شهادت و ایثار باید به نسل های جوان منتقل شود چرا که مکتب شهدا مکتب حسینی است و شهدا راه و رسم شهادت را از علی اکبر،قاسم بن حسن و علی اصغر وابوالفضل العباس فراگرفته اند.

حسین پور اظهارکرد: شهدای کربلا و شهدای کربلای ایران حالت آمادگی کامل داشتند وترسی از نتیجه جنگ نداشتند که آیاد  درصحرای کربلا ودر جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و یا به پیروزی کامل نائل می شوند.

حجت الاسلام حسین پور درادامه با بیان این که دشمن در صدد ایجاد فتنه ای دیگر در آستانه چهل سالگی انقلاب است گفت: همه باید بیدار و آگاه باشند و بدانند که دشمن فتنه های ریز و درشت ایجاد می کند تا انقلاب اسلامی را که برآمده از خون شهداست و در آستانه 40 سالگی قراردارد به نابودی بکشاند.

 وی افزود: از فتنه و فتنه گری نمی ترسیم چون سعادت و شهادت را خط سرخ حسینی می بینیم .

 حجت الاسلام حسین پور ادامه داد: اگر چنانچه دشمن بخواهد فتنه گری وآشوب ایجاد کند وبخواهد مساله یاس و ناامیدی را در بین مردم ایجاد کند ما فرزندان مکتب تشیع و پیروان ائمه اطهار وشاگردان مکتب امام حسین از هیچ فتنه و فتنه گری نمی ترسیم  و این شعار نیست و نتیجه ان را خواهند دید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:دشمن با ایجاد جنگ رسانه ای در فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم است و گاها شاهد هستیم که چهره زشت پهلوی را تطهیر می کنند و می خواهند بگویند شهدا در اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی نباید این کار را می کردند در حالی که خط روشن  را شهدای ما از مکتب حسین آموخته اند.

استاد حوزه اضافه کرد: در حال حاضر ما دریک جنگ قرارداریم و فقط قالب آن عوض شده است و گرنه جنگ،همان جنگ است وفقط ابزار آن فرق کرده است وبا فضای رسانه ای می خواهند نا امیدی را در دل مردم بکارند.

وی در پایان بیان داشت: اگر شهدای ما در جنگ تحمیلی عافیت طلب بودند هرگز شاهد این حماسه حضورشان نبودیم .

حجت الاسلام حسین پور ادامه داد: تمدن اسلامی به مرکزیت ام القرای ایران شکل گرفته است و به اوج خود رسیده و به قاره های دیگر هم منتقل شده است و ثمرات و نتایج آن را هم می بینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات