صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۶۷۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان اسلام آبادغرب وافتتاحیه حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) با حضور مسئولین شهرستان و طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در مراسم یادواره شهدای طلاب اسلام آبادغرب با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ترور حمله تروریستی اهواز، هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه را گرامی داشت.

 

وی اظهار کرد: در طول تاریخ بشر  همواره شاهد تقابل حق و باطل بوده، حاملان جریان حق پیامبران و اولیاء خدا بوده و حاملان جریان باطل ظالمانی همچون نمرود ها و فرعون ها هستند که این دو جریان که دو فرهنگ الهی و جاهلی هستند از آدم تا طول تاریخ وجود داشته و دارند.  اولیاءالله و امام حسین (ع)  ادامه دهنده جریان دین و تقدس را به عهده دارند وقابیل و یزیدیان  دنباله رو جریان جاهلیت هستند.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به عبارت کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا عنوان کرد: این یعنی نبرد حق و باطل همواره ادامه دارد، یعنی هر جنگی بین ظلم و ظالم و حق و باطل باشد نسخه عاشوراست و اگر دین اسلام برپاست و اسلامی وجود دارد بخاطر خون حسین(ع) است، ابا عبدالله و یارانش برای پیاده کردن دین و معنویت در جامعه جان خودش و یارانش حتی طفل 6 ماهه اش را فدا کرد و ما دین و نمازمان را از ابا عبدالله الحسین داریم و زنده بودن دین اسلام به برکت خون های به ناحق ریخته دشت کربلاست.

 

وی خطاب به علما، روحانیت و انقلابیون تصریح کرد: در کربلا تقابل اسلام ظاهری و اسلام واقعی اتفاق افتاد و امروز باید همه چیز را در مقیاس آنروز با کربلا مقایسه کرد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به لزوم دفاع از مرزهای عقیدتی، بیان کرد: وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه خیلی سنگین است؛ اگر امروز به سلاح علم و عمل بروز نباشید و حرفی برای گفتن نداشته باشید مردم از شما عبور می کنند.

 

 

 

حجت الاسلام مهری بیا بیان اینکه اساتید ما عالم و پویا هستند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید رصد کنند چون دشمنان در تقابل با فرهنگ الهی از همه طرق؛ نظامی، اقتصادی، ایران هراسی، اسلام هراسی، داعش وطنی، داعش منطقه ای حمله می کنند و جبهه ظلم و تاریکی بدنبال اینست که حق و حقانیت را تضعیف یا نابود کند.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: امروز دشمن از کوچکترین روزنه بر علیه دین اسلام و حاکمیت اسلامی استفاده می کند و می خواهد حاکمیت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد.

 وی افزود: دشمنان بر معیشت و اقتصاد مردم دست گذاشته اند که مردم را از دین و حاکمیت اسلامی بدبین کنند اما کور خوانده اند و موفق نخواهند شد، این زمستان نیز می گذرد و روسیاهی برای ذغال می ماند.

 

 

در ابتدای این مراسم خانم شیرمراد مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خیرمقدم به مدعوین، گفت: خرسندیم که افتتاحیه حوزه علمیه خواهران متبرک به یادواره شهدای روحانیت شد و همچنین امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا مهری به هر نفر از طلبه ها یک جلد کلام الله هدیه داده اند.

 

درپایان این مراسم معنوی که با پخش نماهنگ شهدایی و رجزخوانی حماسی ذاکر اهل بیت(ع) کربلایی میلاد احمدیان همراه بود، حجت الاسلام تیشه کنی ازحوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه همراه با سینه زنی حضار به مداحی ، ذکر مصیبت و روضه خوانی اهل بیت عیلهم السلام پرداخت.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب‌ها: 
ارسال نظرات