صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی 27 حضرت محمد رسول ا...(ص)گفت: مهمترین ملاک برتری رزمندگان اسلام دردوران دفاع مقدس ولایت مداری آنها بود
کد خبر: ۹۰۶۳۹۲۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار حسن شریفیان جانشین فرمانده لشکرعملیاتی 27 حضرت محمد رسول ا...(ص) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: جنگ و تجاوز رژیم بعث عراق در سی و یکم شهرویور ماه سال پنجاه و نه به خاک میهن اسلامی و انقلاب نوپا به نیت جنگ سه روزه آغاز شده بود ولی با مقاومت و دفاع جوانان انقلابی و متدین که به فرمان رهبر کبیرانقلاب لبیک گفتند و در مقابل عراقی ها ایستادگی کردند.
این مقام مسئول ادامه داد: شاید جوانان امروز بگویند که چرا به هشت ساله دفاع مقدس می گویند مقدس؟ از آنجائی که معنویت جبهه ها از اردوگاه های دوکوهه،قلاجه،کوزران و کرخه گرفته تا خط های پدافندی و شب های عملیات با اجرای عملیت های پی در پی اما با صلابت در برابر دشمن بعثی مقاومت کردند و خم به ابرو نیاوردند.
جانشین فرمانده لشکر27 محمد رسول ا...(ص) تصریح کرد: ولایت مداری رزمندگان اسلام چنان بود که همه تعلقات دنیایی را رها کرده و در اطاعت پذیری از فرماندهان و قبول ماموریت های خطرناک از یکدیگر سبقت می گرفتند و گوئی در این فضای مقدس و دانشگاه انسان سازی، هرآنچه از معارف دینی در پای منبرهای علماء شنیده بودند یک به یک در عمل و رفتار اجرا می کردند. ایثار ، از خودگذشتگی،اخلاص و تواضع به یکدیگر،محبت و مهربانی،اعتقاد محکم به واجبات ومستحبات و ترک محرمات و مکروهات همه در آنها مشهود بود.
وی تاکید کرد: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: شهداء ره صد ساله را یک شبه طی کردند، حقیقتا کلامی پرمغز و حقیقتی بود،البته این خاصیت فضای معنوی جبهه ها بود.هرکس داوطلب در آن وارد می شد، این خصوصات را نداشت چرا که از داوطلبین سختگیری صورت نمی گرفت و همه با میل و اراده رفتن داشتند می آمدند ولی وقتی در بین رزمندگان و محیط جبهه قرار می گرفتند چنان تحت تاثیر قرار می گرفتند و متحول می شدند که باورکردنی نبود.
شریفیان گفت: این یکی از ویژگی های مهم دفاع مقدس است که تا به امروز دل صدها بازدید کننده راهیان نور، دختران و پسران دانشجو و حتی توریست های خارجی را متحول می کند و هنوز شگفت آفرین هست اگر بگوئیم قطعه ای از بهشت است، اقراق نکرده ایم.
جانشین فرمانده لشکر27 در خاتمه اذعان داشت: باید گفت که هیچ زبان و قلمی نمی تواند دفاع مقدس را توصیف کند که ره صد ساله به یک شب با معادلات دنیادی قابل فهم نیست بلکه اسرار آن در درس گرفتن از مکتب عاشورا و کربلاست. امام حسین(ع) فدایی دین و شریعت اسلامی شد، درسی بالاتر از این و الگوئی روشن تر از امام حسین(ع) و اهل بیت مطهرش نیست. امروز هم ما از مکتب عاشورا به امام زمان(عج) و نائب برحقش امام خامنه ای لبیک می گوئیم ومنتقم خون شهیدان صدر اسلام تاکنون هستیم و س.گند می خوریم که با دوستداران اباعبدا...الحسین(ع) در سراسر دنیا دوست و با دشمنان او از آل زیاد و آل مروان گرفته تا آل سعود و صهیونیسم داخلی و خارجی و اهل نفاق دشمنیم. ان شاا...
انتهای خبر

ارسال نظرات