صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
مداح برجسته اهل‌بیت (ع) گفت: دشمنان با شیطنت‌های خود به دنبال این هستند که از ارتباط زائرین اربعین با یکدیگر جلوگیری کنند، برای مقابله با این مساله باید به دنبال این باشیم که ارتباطات زائرین اربعین را به صورت هدفمند تقویت کنیم.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۹۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، میثم مطیعی ظهر امروز در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در مسجد مقدس جمکران با اشاره به فراهم بودن فضای تبلیغی اظهار کرد: اکنون در عرصه تبلیغی مرز‌ها از بین رفته است و محدودیتی در این عرصه وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از بهترین ابزار برای نشر فرهنگ دینی، ابزار هنراست و فعالیت‌هایی که در کشورمان انجام می‌شود، در مرز‌های ایران محدود نمی‌ماند، در توسعه فرهنگ مذهبی در جهان، جلسات مذهبی ایران اثر داشتند و برای اینکه این فرهنگ را گسترش بدهیم، باید بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم.

این مداح اهل‌بیت (ع) موضوع اربعین را دارای ابعاد مختلف دانست و تصریح کرد: باید بیش از پیش از ظرفیت دستگاه امام حسین (ع) برای نشر معارف اسلامی استفاده کرد، یکی از ابعاد مکتب اهل‌بیت (ع) موضوع زیارت است.

مطیعی با اشاره به لزوم پرداختن به ابعاد مختلف حماسه اربعین اظهار کرد: پرداختن به موضوعاتی همچون حضور کودکان و زنان در این حماسه اهمیت زیادی دارد، موضوعات بسیاری در حماسه اربعین است که روی آن کار نشده است، یکی از اشعار ماندگار، شعر تشکر زائران ایرانی از موکب‌های عراقی بود که به یک نغمه فراگیر تبدیل شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید بیشتر به آن پرداخته شود، بحث بدبین کردن عراقی‌ها به مردم ایران و بالعکس است، با کار‌های رسانه‌ای و فعالیت‌های بیشتر امکان از بین بردن فضای بدبینی و تبدیل این فضا به مهر و محبت وجود دارد، ایرانی‌ها و عراقی‌ها در حماسه اربعین باید به دنبال اجرای کار‌های مشترک به صورت واقعی باشند.

این مداح اهل‌بیت (ع) افزود: مداحی سیاسی به معنای بیان مطالب سطحی نیست، بلکه کار کردن ویژه در عرصه‌های مهم به صورت کارشناسی، مداحی در تراز خط مقاومت است، هیأت‌های مذهبی نباید حتما به دنبال مداحان و سخنران مطرح باشند، بلکه آن‌ها باید روی سرمایه‌های خودشان تکیه کرده از مداحان خوب حمایت کنند.

مطیعی با اشاره به نقشه دشمن در خصوص اربعین اظهار کرد: ناامید کردن مردم در عرصه اقتصادی، سیاست دشمن است و به این مساله به صورت بیشتر در عرصه زیارت اربعین دامن زده می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان با شیطنت‌های خود به دنبال این هستند که از ارتباط زائرین اربعین با یکدیگر جلوگیری کنند، برای مقابله با این مساله باید به دنبال این باشیم که ارتباطات زائرین اربعین را به صورت هدفمند تقویت کنیم، اولویت در این زمینه باید تقویت رابطه بین زائرین ایرانی و زائرین عراقی و وحدت دو ملت ایران و عراق باشد.

این مداح اهل‌بیت (ع) افزود: در راهپیمایی اربعین زائران غیرایرانی از کشور‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند که باید با فعالیت‌های هدفمند و تبلیغات به دنبال تامین فرهنگی این زائران باشیم و حتی جلسات خودمان را در این ایام به شکل دو زبانه برگزار کنیم، اتفاقی که برای خود زائرین جذاب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اشعار و تولیدات ما برای حماسه اربعین نباید تنها به زبان فارسی باشد، بلکه باید برای شیعیان کشور‌های دیگر هم اثر تولید کنیم.
ارسال نظرات