صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان میانه با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشورمان، گفت: افزایش سرانه مطالعه تنها وظیفه کتابخانه های عمومی نیست بلکه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی همچون صدا و سیما، بهزیستی، مساجد، حسینیه ها، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی باید در این خصوص همکاری کنند.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۹۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهرام خدایی به فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان اشاره و بیان کرد: متاسفانه این انجمن از میانه عضوی ندارد در حالیکه این شهرستان از ظرفیت بالای خیرین در حوزه های دیگر از جمله خیرین مدرسه ساز برخوردار است .
وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش های شهرستان و شناسایی و معرفی خیرین شهرستانی بتوانیم از ظرفیت خیرین میانه ای در حوزه کتابخانه سازی و تجهیز و تامین امکانات بهره لازم را ببریم تا شاهد افزایش آگاهی و بار علمی بیشتر در منطقه باشیم.
خدایی خواستار همکاری شهرداری و شورای شهر در تامین و تزریق نیم درصد بودجه شهرداری به انجمن کتابخانه های عمومی شد و گفت: احداث کتابخانه های جدید با سیستم دولتی امکانپذیر نبوده و باید از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین استفاده کرد .
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به نیاز شهرستان به افزایش کتابخانه ها با توجه به گستردگی و میزان بالای جمعیت و همچنین تجهیز و تامین امکانات برای کتابخانه ها متناسب با توسعه آنها بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در بحث احداث کتابخانه های جدید و توسعه و ارتقای آنها تاکید کرد.
محمدرضا مشایخی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی عنصری تاثیرگذار در ارتقای علم و آگاهی جامعه بشری است، افزود: کتاب و کتابخوانی گنجینه ای ارزشمند است که می تواند افزون بر ماندگار ساختن پیشینه فرهنگی برای آیندگان، انسان ها را با ارزش ها و هنجارهای جامعه آشنا کند.
وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه ارزشمند کتاب، باید در سیاست گذاری و برنامه ریزی های ملی و استانی، توسعه و عمران کتابخانه ها چه در بخش عمومی و چه در بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مشایخی ترویج فرهنگ مطالعه را نیازمند تعریف ساز و کارهای لازم در جهت افزایش علاقه مندی مردم دانست و گفت: کتابخانه های عمومی منشاء خدمات فرهنگی متنوعی هستند که می توانند زمینه توسعه از جمله توسعه جوامع از لحاظ فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: در هر کشوری که شرایط کتابخوانی و مطالعه فراهم شده، آن کشور به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کرده است.
مشایخی از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان میانه خواست تا در جهت تقویت جایگاه اصلی کتاب و کتابخوانی در شهرستان همت کنند.
وی پراکنش عادلانه فضاها برای کتابخوانی و قابل استفاده بودن برای مخاطبین و جامعه هدف را پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: رفع مشکل محوطه کتابخانه ترکمانچای، توسعه ضلع جنوبی کتابخانه اول شهرستان و تامین امکانات و تجهیز کتابخانه ها و احداث کتابخانه های جدید از جمله نیازهای شهرستان است.

ارسال نظرات