صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: تکمیل پروژه‎های کتابخانه‎ای نیمه‎ساز در لرستان به اعتبار 20 میلیارد تومانی نیاز دارد.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۸۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فرشته طهماسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان بیان داشت: از رسانه‌ها درخواست داریم به کمک امور کتابخانه‌ها آمده و ما را در رفع مشکلات موجود همراهی کنند، تا بتوانیم با کمک آن‌ها تحولی در این حوزه ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: ما با توجه به شرایطی که از قبل تجدد داشته و نهادینه نشدن فرهنگ کتاب‌خوانی در خانواده‌ها فاصله زیادی بیت خانواده‌ها و کتاب زیاد است، بنابراین مسئولان به‌تنهایی نمی‌توانند این فاصله را می‌کنند و برای پر شدن این خلأ به حرکتی جدی نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و رفع مشکلات جامعه را نیازمند همکاری و پای کار بودن خانواده‌ها دانست و عنوان کرد: رسانه بهترین تریبونی است که می‌توان از طریق آن دغدغه‌های حوزه کتاب‌خوانی را در آن بیان کرد و به تأثیرگذاری رسید.

طهماسبی با اشاره به تاثیر سوق دادن نسل جوان به حوزه کتاب‌خوانی در آینده کشور خاطرنشان کرد: از این طریق می‌توان فرهنگ کتاب‌خوانی و گرایش به کتاب را در جامعه نهادینه کرد.

وی در ادامه به فرا رسیدن هفته کتاب از 23 تا 30 آبان ماه اشاره و اظهار داشت: برای هر چه‌بهتر برگزار شدن مناسبت‌های این هفته و با توجه به توانایی هر یک از شهرستان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد که از آن جمله می‎توان به برنامه با هم بخوانیم در زندان اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به در نظر گرفتن برنامه‌های هفته کتاب برای همه اقشار و به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر استان افزود: باید برای جذب افراد به کتابخانه‌ها محیطی جذاب و نشاط‌آور ایجاد شده و اینگونه نباشد که در کتاب‌خانه‎ها تنها کار امانت دادن کتاب صورت گرفته و اقدام فرهنگی دیگری در کار نباشد.

طهماسبی در خصوص موضوع مطرح شده درباره معرفی خرم‌آباد به عنوان پایتخت کتاب گفت: هنوز در زمینه زیرساخت‌های حوزه کتاب مشکلات زیادی در خرم‌آباد داریم، اما طرح این موضوع می‎تواند به زیرساختی برای حوزه کتاب تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های موجود در سطح استان لرستان اشاره و تاکید کرد: تاکنون حدود 14 میلیارد در کتابخانه‎های ‌استان هزینه شده و برای تکمیل این پروژه‌ها در شهرستان‌ها حدود20 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به موضوع کتابخانه مرکزی خرم‌آباد هم ورود و عنوان کرد:  اخیراً منتظر خبرهای خوبی از سوی استاندار هستیم، تا با رفع مشکلات و موانع موجود هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد باشیم.

به گفته طهماسبی دلیل تغییر زمان ساخت و عملیات احداث ساختمان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تغییر شرایطی اقلیمی و احداث ساختمان بر اساس شرایط جدید اعلام شده است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کتاب در لرستان تاکید و بیان کرد: ایجاد انجمن خیرین برای نهاد کتابخانه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در ادامه با بیان اینکه 546 هزار و 356 جلد کتاب در استان وجود دارد، افزود: به ازای هر100 نفر باید 30 عضو و 8 متر سرانه کتابخانه داشته باشیم که در لرستان فاصله زیادی با این آمار داریم.

طهماسبی ادامه داد: از طرفی باید به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه داشته باشیم، در حالی که این میزان در لرستان برای 60 هزار نفر است و با این حساب با احداث 42 کتابخانه دیگر به وضعیت نرمال خواهیم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات