صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه است.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۵۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

 

حسین افسر معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، ضمن تبریک سالروز هفته کتاب و کتابخوانی به دوستداران ، فعالان و دست اندرکاران عرصه ی کتاب ، علم ودانش، عنوان کرد: کتاب خوب باعث جلوگیری از نابودی دانش بشری  می شودو بعنوان میراثی ارزشمند و ماندگار فراروی نسل های بعدی قرار می گیرد و تجارب واندوخته هایی که با رنج و زحمت بدست آمده به آنان منتقل می نماید.

وی، افزود:کتاب آینه ای تمام نما از تجربه ها، آموخته ها، دانستنی ها و علوم مختلفی است که دیگران به رنج فراوان بر صفحه ماندگار آن به جا گذاشته و چون هدیه ای گرانبها به دست ما رسانیده اند. پس به جاست که آن تلاش های گذشته را ارج نهیم و قدر کتاب را بدانیم.

افسر، اضافه کرد: کتاب و کتاب خواندن می تواند هم غذایی برای روح انسان باشد و نیروی تازه ای بدان ببخشد و هم انگیزه سالم و قوی را در او ایجاد کند.

وی، یادآور شد: در واقع نقطه شروع ایجاد عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می گردد؛ به طور طبیعی والدین علاقه مند به کتاب فرزندانی دوستدار مطالعه خواهند داشت و عکس آن نیز می تواندصادق باشد.

معاونت دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان،گفت:  اقداماتی را در زمینه ترویج کتابخوانی در مجموعه ی سازمانی انجام داده ایم از جمله ایجاد ایستگاه مطالعه، اهداء کتاب،برگزاری مسابقات کتابخوانی ، تهیه کتابخانه دیجیتال... .

 حسین افسر، تصریح کرد: پیشنهاداتی هم به مراجع و مسئولان و دست اندرکارانی که در امر کتاب و کتابخوانی استان نقش ایفاء می کنند داشته که به بخشی از آن اشاره می شود، از جمله اینکه:1- ترویج کتاب خوانی با کتاب های کوچک. 2- چراکه  الان خلاصه کردن کتاب های بزرگ و ساده کردن کتاب های دشوار، در دنیا معمول است. 3- تنوع کتاب های خوب با نگارشی روان برای تمام سطوح سنی 4- دسترسی آسان آحاد مردم به مراکز کتابخانه ای ، مثلا در مسجد هر محله ای ایستگاههای مطالعه کتاب با تنوع و آموزنده ایجاد شود و چنانچه از قبل بوده نسبت به تامین کتاب مناسب برای آنجا مساعدت شود  5- ایجاد ایستگاههای مطالعه در مراکز و مجامع پرجمعیت مثل مراکز تجاری، درمانی، مسافربری، ادارات و ارگانهایی که دارای ارباب رجوع فراوان هستند 6-  هراداره و ارگانی( دولتی و غیردولتی) برای کارکنان و خانواده و فرزندانشان اقداماتی از این دست انجام دهد. بنظر می رسدبا انجام این موارد به ترویج کتاب و کتابخوانی بعنوان یک ضرورت زندگی کمک خواهدشد.

وی در پایان، عنوان کرد: عرائض خود را با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) به پایان می برم، ایشان می فرمایند: " حقیقت آن است که کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‌هاى بشرى و گنجینه‌ى بزرگ‌ترین ثروت‌هاى بشر یعنى دانش و تحقیق است. دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‌شود و فرآیند کمال بشرى به وسیله‌ى کتاب تحقق مى‌یابد."4/10/72

ارسال نظرات