صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
آرزو ولیپور : مازندران ۱۱۵ کتابخانه و ۸۶ کتابخانه‌ نهادی و ۲۹ کتابخانه مشارکتی و مستقل دارد و تا پایان مهرماه امسال ۱۱۰هزار عضو فعال و ۱۰۵ هزار نسخه امانت در کتابخانه و منابع موجود در کتابخانه یک میلیون و ۸۸۴ هزار نسخه کتاب است.
کد خبر: ۹۰۷۸۶۸۹
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آرزو ولیپور در نشست خبری به‌مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: مازندران ۱۱۵ کتابخانه و ۸۶ کتابخانه‌ نهادی و ۲۹ کتابخانه مشارکتی و مستقل دارد و تا پایان مهرماه امسال ۱۱۰هزار عضو فعال و  ۱۰۵ هزار نسخه امانت در کتابخانه و منابع موجود در کتابخانه یک میلیون و ۸۸۴ هزار نسخه کتاب است.

وی با بیان اینکه ۳۸ پروژه نیمه‌تمام در استان به اعتبار ۳۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: بعضی از این پروژه‌ها مربوط به ۱۴ سال پیش است و از خیرین استان برای اتمام این پروژه‌ها استمداد می‌طلبیم و از سال گذشته ۸ پروژه افتتاح کردیم که از محل خیرین تکمیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: طرح کودکان کتاب در کشور فراگیر شده اما تعداد کودکان محدود و در حال حاضر ۱۳ کودک فعال که فعالیت‌شان کتابخوانی است که مشغول کار در خیابان برای‌شان ساعت مطالعه خریدیم.

این مسؤول ادامه داد: طرح مطالعه با تابستان یکی از طرح‌های خوب مازندران است که برای دامداران، کشاورزان، چوپانان و گردشگران نوار ساحلی با کمک بسیج ۵۴۰ تیم به شهرهای مختلف استان و در روستاهای دوردست این طرح اجرا شده است.

ولی‌پور اضافه کرد: در جشنواره رضوی مازندران ۵۴ هزار شرکت‌کننده داشت و ۱۵ کتابخوان ملی در این جشنواره رتبه کسب کردند و اولین سیر مطالعاتی یاوران موعود نیز در مازندران برگزار شد.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های ما باید جهت‌دار باشد، تصریح کرد: ما در عزاداری امام حسین(ع) برای مشکلات‌مان گریه می‌کنیم اما اشک‌های ما باید بابصیرت، هوشمندانه و آگاهانه باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خاطرنشان کرد: در ایام محرم کتاب‌هایی که در راستای قیام امام حسین(ع) بود، نذر فرهنگی شد.

این مسؤول با اعلام اینکه ۸۰۰ جلد کتاب به موکب استان مازندران اهدا شد، بیان کرد: هدف از اهدای کتاب علاوه بر تأمین نیازهای جسمی زائران و نیازهای روحی آنها هم تقویت شود و این کتاب‌ها هدیه استان مازندران بود و پولی دریافت نشد.

ولی‌پور با اشاره به اینکه مازندران رتبه اول و دوم را در شاخص کتابخوانی دارد، عنوان کرد: امسال ۱۷ هزار نفر افزایش عضو و ۲۰ هزار نسخه افرایش امانت داشتیم؛ کار متعادل پیش رفت و چند قدم به طرف جلو پیش رفتیم.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های انجمن رتبه اول کشور را کسب کرد، گفت: مازندران در ۷ آیتم کتابدار خلاق، کتابدار، کتابخوان کودک کتابخانه روستایی، مسؤول کتابخانه‌های مشارکتی، انجمن رتبه برتر کسب کرد و استان مازندران از نظر تعداد برگزیدگان رتبه سوم را در کشور به‌دست آورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اضافه کرد: ۸۴۰ برنامه در هفته کتاب برگزار شد که از این تعداد ۱۲۲ نشست کتابخوان، ۱۳ جلسه نقد و بررسی و ۴۰ نمایشگاه کتاب بوده است.

این مسؤول اظهار کرد: ۱.۵ میلیارد تومان در تعمیرات و نیم میلیارد تومان برای مسائل گرمایشی و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها و یک میلیارد برای پروژه‌ها نیمه‌تمام هزینه شد.

ولی‌پور با بیان اینکه فریدونکنار از شهرهای آسیب‌پذیر شناخته شد، افزود: اداره کتابخانه‌ها این شهر ورود پیدا کرد و کتابخانه‌های سیار در روستاهای فریدونکنار برای کاهش آسیب اجتماعی فرستاده شد؛ آسیب‌های اجتماعی از طریق کتاب و دوستی کتاب کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: محل درآمد نهاد عمومی کتابخانه نیم درصد تمام دریافتی از شهرداری‌هاست و اگر همه‌شان مستعد بودند و پرداخت می‌کردند، قطعاً هیچ مشکلی وجود نداشت، هرچند وضعیت پرداختی از ۳ سال پیش تا کنون بهتر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: بعضی از شهرداری‌ها چند سال پرداخت نکرده‌اند؛ شهرداری بابل هیچ بدهکاری به اداره کتابخانه‌ها ندارد اما یکی از شهرداری‌‌های بزرگ استان ۵ میلیارد تومان به اداره کتابخانه‌ها بدهکار است، معتقد به جنگ و درگیری و شکایت نیستیم اما بعضی‌ها از این رأفت و مهربانی سواستفاده می‌کنند.

این مسؤول در پایان گفت: بزرگ‌ترین خیر کتاب در استان مازندران کاظم کتابچی است و پروژه‌های سال قبل که افتتاح شد این خیر ۵۰۰ میلیون تومان کمک کرد.

ارسال نظرات