صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
از ابتکارات حوزه عصمتیه برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع "اقتصادی قبل و بعد از انقلاب"، در پایگاه ثامن الائمه، حوزه عصمتیه، برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۴۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این برنامه دو گروه موافق و مخالف بودند که هرکدام به ایراد ذیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و افراد حاضر نیز به نوعی با آن‌ها همسو یا غیر همسو شدند و نظرات خود را بیان نمودند و سرکار خانم گلاب داور جلسه و آقای قدیریان کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی از ابتدا، در برنامه حضور داشتند و سخنان افراد را گوش دادند .
در ادامه قدیریان به عنوان کارشناس برنامه گفت:مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جدای از هم نیستند، ولی گاهی برخی افرادی که روی کار می‌آیند در پیشرفت‌های اقتصادی خرابکاری می‌کنند که این بد است و کسی هم منکر این موضوع نیست مانند اتوبوسی که در جاده در حال حرکت است و به سوی هدف خودش می‌رود، ولی بعضی از مسافران این اتوبوس در حال اذیت کردن هستند، صندلی‌ها را خراب می‌کنند و سعی میکنند جلوی حرکت اتوبوس را بگیرند، ولی راننده در حال حرکت است بحث کشتی انقلاب هم همین است ما در مسیر افتاده ایم و در حال حرکت به سمت جلو هستیم، ولی عده‌ای همه جوره میخواند جلوی حرکت ما را بگیرند که تاکنون نتوانسته اند وبعد از این هم نخواهند توانست، نه جنگ داخلی، نه جنگ خارجی، نه ماهواره‌ها نه تحریم و ...، قطعا پرچم این انقلاب به دست آقا امام زمان خواهد رسید، ولی سختی و ناراحتی دارد، خون دادن و جون دادن دارد، امسال حججی‌ها باید سرشان بریده شود و. امام حسین (ع) هم سختی‌های زیادی کشید و فرزندانش شهید شدند و تمام این سختی‌ها برای این است که افرادی در این جامعه ساخته شوند که یاریگر امام زمان (عج الله) باشند. امام زمان یاری می‌خواهد که بدون، چون و چرا حرفهایش را پذیرا باشد و حتی به اندازه یک " چشم گفتن"وقت را هدر ندهد و در چنین فضا‌هایی است که چنین افرادی ساخته می‌شوند.
قدیریان اضافه کرد:پیامبر اکرم (ص) فرمودند:عمده یاران امام زمان ایرانی‌ها هستند، جوانان ایرانی هستد لذا جنگی که در آخرالزمان روی می‌دهد هیچ کدام از مسیر‌های حرکت امام زمان ایران نیست .
پس خیلی نگران بعضی مسائل نباشید فقط مواظب باشید به خاطر پول ایمانمان را از دست ندهیم، مدرس خطاب به نمایندگان مجلس آن زمان می‌گوید: این که شما نماینده‌ها از دولت می‌ترسید و هرچه می‌گوید به حرفش گوش می‌دهید دو دلیل دارد یکی اینکه چیزی دارید و میترسید که از دستش بدهید یا اینکه چیزی ندارید و میخواهید از این طریق به دستش بیاورید من مدرس نه چیزی دارم که بترسم که از دست بدهم ونه میخواهم که چیزی به دست بیاورم لذا از احدی نمی‌ترسم.
امروز هم همین است، افرادی که مردم را از جنگ می‌ترسانند و آن‌ها را به سوی قرداد‌هایی مانند ترکمانچای، برجام و ... می‌کشانند کسانی هستند که چیزی دارند و می‌ترسند که از دست بدهند که نمونه آن وزرای پولدار دولت هستند .

وی افزود:بیایید به قبل از انقلاب برگردیم، قبل از انقلاب قیمت‌ها پایین بود، ولی حقوق‌ها هم بسیار کم بود، یعنی در جامعه پول کم بود اقتصاد کشور ما دست بیگانگان بود لذا همه در منازلشان مرغ داشتند، ولی زمانی شد که فردی تمام مرغ‌ها را باقیمت بالایی میخرید و، چون قیمتش بالا بود همه مرغهایشان را فروختند و تخم مرغ را از مغازه تهیه می‌کردند و به این شکل و کمک کم سطح توقعات مردم را بالا بردند .
قدیریان افزود: تفکر غلط امروز کشور ما، پذیرش تفکر لیبرالی است. لیبرال‌ها می‌گویند:اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند باید با روش‌های اقتصادی کشور‌های غربی پیشرفت کند یعنی فروشنده و خریدار خودشان باید بر سر قیمت‌ها به توافق برسند و اینجاست که سر قضیه دست پولدار‌ها است و قیمت‌ها در سطح بالایی می‌ماند. در تفکر لیبرالی فقیر و غنی باید باهم بجنگند و هرکس قوی‌تر است پیروز شود، ولی در اسلام چنین چیزی نداریم و حتی پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر مسلمانی داد یزند و کمک بخواهد و مردم صدایش را بشنوند و به فریادش نرسند آن‌ها مسلمان نیستند .
قدیریان در ادامه گریزی به پیشرفت‌های کشورمان زد و گفت: پیشرفت‌های ما نسبت به قبل از انقلاب، قابل مقایسه نیست، ولی فرقش بر سر دولت‌ها است به عنوان مثال، دولت کره برای پیشرفت کشورش واردات به کشورش را بست، ولی دولت ما چنین کاری را نمی‌کند. 
وی در پایان گفت: مشکل جامعه ما این است که مردم حق را نمی‌شناسند، که اگر حق را می‌شناختند اهل آن را هم می‌شناختند.
ارسال نظرات