صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست مشترک کارگروه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش فنی و حرفه ای، با اشاره به اینکه حوزه‌ فرهنگ و هنر حوزه‌ مطمئنی برای اشتغال، کارآفرینی و تولید است،‌ گفت: هنوز فرهنگ و هنر جایگاه اصلی خود را در جامعه ما نیافته و در اذهان عمومی فرهنگ و هنر سربار بخش‌های دیگر تلقی می‌شود، در صورتی که فرهنگ و هنر به‌عنوان سرمایه سایر بخش‌ها و حوزه‌ای ثروت‌خیز است.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۴۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور تاکید کرد: آثار هنری هنرمندان ثروت ملموس ملی هستند و برنامه ریزان کشور باید بر این باور باشند که فرهنگ و هنر می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد داشته باشد.

وی در ادامه به نقش تاثیرگذار آموزش در حوزه‌ی فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: زمینه‌ی اشتغال و کارآفرینی در این حوزه گسترده است و باید از فرصت‌های آموزشی برای گسترش فعالیتها در زمینه‌ی فرهنگ و هنر بهره گیریم.

محمدپور با اشاره به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، بر لزوم ایجاد وحدت رویه میان دو اداره‌ی کل تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: در حوزه ارائه آموزش های هنری و مهارتی یک سری استانداردهایی وجود دارد که باید مراعات شود و در عین حال باید از جزیره ای عمل کردن خودداری نمود چراکه از محور نتیجه بخش فاصله می گیریم.

محمدپور اضافه کرد: می توانیم با استفاده از توانمندی های موجود در هر دو دستگاه، با ایجاد وحدت رویه و تقسیم کاری، فعالیتهای آموزشی را بر اساس استانداردهای آموزشی در راستای اشتغالزایی پیش ببریم.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به این موضوع که هنر، امروزه به صنعتی پر درآمد تبدیل شده است، گفت:در حوزه فرهنگ و هنر می توانیم از توانمندی های دو دستگاه در راستای آموزش منتهی به بازار کار استفاده نماییم.

یعقوب نماینده بیان کرد: جامعه از جزیره ای عمل کردن فعالیت های ادارات متضرر می شود و این موضوع می تواند موجب هدر رفت انرژی، فعالیتها و همچنین کاهش اثربخشی آموزش ها شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اشاره به حضور این اداره کل در بخش های مختلف آموزشی از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر افزود: در عرصه فرهنگ و هنر استاندارد های آموزشی  متعددی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تالیف شده است و امید است با ایجاد همکاری و تعامل هرچه بیشتر بین دو دستگاه گام های موثری در زمینه توسعه مهارتی فعالان این بخش برداشته شود.

براساس این گزارش کارکروه همکاری مشترک میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با هدف ایجاد زمینه برای تعالی بیش از پیش فرهنگ و هنر و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری دستگاه ها تشکیل شد.

ارسال نظرات