صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه راه برخورد با جهل فقط تولید فکر است، عنوان کرد: ما باید در عالی‌ترین سطح که دانشگاه است تولید علم و گفتگو و تولید علم و هم زیستی مسالمت‌آمیز کنیم.
کد خبر: ۹۱۰۷۳۶۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر ابوالحسن نواب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاری شغل آگاهی‌بخشی به مردم است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چراغ حرکت بشریت هستند و توسط همین چراغ راه را نشان می‌دهند، گفت: خبر جان انسان را آگاه می‌کند و انسان را از انتخاب راه اشتباه برحذر می‌کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص علت تشکیل این دانشگاه افزود: این دانشگاه بر اساس ضرورت‌های زمان تشکیل شده و باید از ادیان متعدد آگاه شد و همچنین اختلاف مذهبی را کم کنیم.

وی در ادامه افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس ضرورت‌های زمان تشکیل شده که در حوزه‌های فکری و فرهنگی فعالیت می‌کند که باید از ادیان و مذاهب جهان آگاه شده و اختلاف مذهبی کم شود.

نواب عنوان کرد: بزرگ‌ترین جنگ‌های دینی در قرون گذشته اتفاق افتاده و در قرن گذشته سه جنگ دینی بزرگ در اروپا اتفاق افتاده و در ۳۰ سال گذشته جنگ‌های مذهبی بسیار تلخی در خاورمیانه اتفاق افتاده کوزوو، سنجک و بوسنی هرزگوین هر سه ماهیت دینی داشت.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: جنگ پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه جنگ مذهبی و جنگ یمن جنگ شبه مذهبی است.

وی با بیان اینکه اگر روشنگری و گفتگو انجام شود جنگ‌های دینی و مذهبی تمام می‌شود، عنوان کرد: ما با همه وجود به گفتگو معتقدیم.

نواب یادآور شد: جنگ‌های صلیبی قرن‌های گذشته به گفتگوی ادیان امروز منجر شده است؛ این جنگ‌ها جنگ‌های جهل و خون بار بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه راه برخورد با جهل فقط تولید فکر است، عنوان کرد: ما باید در عالی‌ترین سطح که دانشگاه است تولید علم و گفتگو و تولید علم و هم زیستی مسالمت‌آمیز کنیم.

وی در خصوص مقاطع دانشگاه ادیان و مذاهب و تعداد دانشجویان این دانشگاه گفت: مقطع کارشناسی ارشد یک هزار دانشجو، مقطع دکتری یک هزار دانشجو دارد و این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد مجازی و حضوری نیز دانشجو می‌پذیرد.

نواب با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ هیئت مذهبی و ده‌ها سفیر کشورهای خارجی از این دانشگاه بازدید کردند، مطرح کرد: همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب،  با حضور علمای بزرگ که مسلط به زبان انگلیسی هستند در اسفند ماه ۸ دوره شیعه‌شناسی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب در سال ۱۳۷۳ به عنوان مرکز پژوهشی افتتاح شد و در سال ۱۳۸۶ به درخواست وزارت علوم به دانشگاه تبدیل شد.

وی افزود: مدافعان حرم که در سوریه جنگیدند و با پشت کار خود پیروزی را به ارمغان آوردند، دانشگاه نیز باید کار فرهنگی را در آنجا انجام دهند.

نواب تصریح کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب پنج نشریه پژوهشی دارد و تنها دانشگاهی است که زبان انگلیسی در حوزه دین دارد و ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادیان و مذاهب دارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه با بیان اینکه فلسفه و عرفان زبان گویای اسلام است، افزود: دانشکده‌هایی که در این دانشگاه موجود است شامل ادیان، مذاهب، فلسفه، عرفان، زبان و فرهنگ ملل، مطالعات زنان و شیعه شناسی است.

وی افزود: اسلام طبق آمار بین المللی تا ۵۰ سال آینده اولین دین جهان خواهد بود؛ در ایران نیز اسلام همچنان رو به پیشرفت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات