صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
سید ساجد یعقوبی
استان اردبیل در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یکپارچه غرق در ماتم و عزا بود.
کد خبر: ۹۱۱۰۱۱۳
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، جای جای استان اردبیل غرق در ماتم و عزا بود و مردم استان با برگزاری مجالس مختلف به سوگواری و عزاداری پرداختند.

مردم ولایی و حسینی استان اردبیل با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری، برپایی دستجات عزاداری و ... در این روز عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نشان دادند.

مردم شهرستان اردبیل از چند شب گذشته با برگزاری مجالس عزاداری در سوگ شهادت این بانوی بزرگوار اسلام عزاداری کردند و از صبح امروز نیز دستجات عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی حال و هوای معنوی خاصی به شهر بخشید.

سوگواری مردم شهرستان خلخال در سالروز شهادت حضرت زهرا

همزمان با سالروز شهادت  حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم شهرستانی پاسداشت مقام حضرت زهرا (س) شهیده ولایت با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار شهرستان خلخال، روحانیت معزز و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار گردید و شور حال عشق به ولایت دوباره با طنین یا زهرا  یا زهرا  به آسمان‌ها برخاست.

درا ین مراسم حجت الاسلام قاسم علی قاسمی از روحانیون شهرستان خلخال با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)  از صفات برگزیده حضرت فاطمه زهرا (س) سخنرانی و  شخصیت متعالی این بانوی اسلام  الگویی تمام عیار برای بانوان جامعه اسلامی عنوان کرد.

قاسمی به تبیین فرهنگ عشق به ائمه اطهار پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر اینکه همسری نمونه و مادری نمونه بود بلکه در کنار حضرت علی(ع) به عنوان یک فرد عامل در حفظ و پاسداری از اسلام حضور داشت.

تجمع بزرگ فاطمیون در شهرستان مشگین شهر

مردم شهرستان مشگین شهر نیز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور در مسجد اعظم این شهر به عزاداری و سوگواری پرداختند.

حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در جمع فاطمیون شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: پاسداشت ایام فاطمیه به منزله تکریم از جایگاه بانوی رشید اسلام و شهیده راه ولایت حضرت زهرا(س) و حقانیت و مظلومیت این بانوی بزرگوار اسلام است.

وی به نقش‌آفرینی حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و حقانیت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی به تبعیت از این بانوی بزرگوار از انقلاب اسلامی پاسداری نموده ودست بیگانگان را از ایران اسلامی کوتاه کردند.

ستوده عنوان کرد: در شروع انقلاب اسلامی مردم در کنار حضرت امام خمینی(ره) در جهت تحقق آرمان‌های اسلام و حمایت از پابرهنگان و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ویژه برنامه‌ها و مراسمات عزاداری در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد و شامگاه امروز نیز شام‌غریبان این بانوی بزرگوار با برگزاری تشییع نمادین در برخی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

عزاداری مردم پارس آباد مغان در سوگ حضرت زهرا (س)

به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه (س) حاجت خواهان فاطمی در مصلای شهرستان پارس آباد سفره های نذری پهن کردند.

آئین سفره های نذری یکی از برنامه های فاطمیه(س) است که با حضور صدها نفر از عاشقان امامت و ولایت در پارس آباد مغان برگزار شد.

مسئول سفره نذری گفت: در کنار این سفره‌های احسان شاهد برگزاری برنامه‌های خوب مذهبی و معنوی هستیم که تلاش می‌شود همت جمعی را به سمت کمک و دستگیری از فقرا و نیازمندان سوق دهیم.

وی اظهار کرد: هم اینکه در این برنامه از همه اقشار جامعه فقیر و غنی کنار هم نشسته و از سفره کریمانه و احسان استفاده می‌کنند جای بسیار خوشحالی دارد چرا که باید همه ما خود را شریک غم و درد همنوعان خود بدانیم.

همچنین بمناسبت یوم شهادت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری خیابانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرتازه کند پارس آباد برگزارشد.

 

 

ارسال نظرات