صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
یعقوب قادری
عسکری از بسیجیان فعال شهرستان اراک در گفتگو با بسیج
یک دانشجوی بسیجی گفت: دلسوزان انقلاب اسلامی و نخبگان دانشگاهی و حوزوی باید تلاش شبانه روزی کنند تا این بیانیه مهم و راهبردی که ادامه حیات انقلاب اسلامی و راه امام است به گوش مردم برسد و تفکری که براین بیانیه حاکم است به گفتمان قالب کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۶۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ یونس عسگری دانشجوی کارشناسی اقتصاد و بسیجی فعال ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگوی اختصاصی با بسیج گقت: بیانیه کلیدی رهبرانقلاب در ابتدای شروع دهه پنجم انقلاب اسلامی با ارائه کلی از مجموع نقاط قوت‌های گذشته و تبیین راه آینده انقلاب اسلامی جامعه را به سمت آرمان‌ها و ارزش‌هایی که باید برود هدایت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و به راه انداختن جنگ اقتصادی در کشور برای ایجاد تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم از نظر بنده موضوع مهمی که در این بیانیه مسئولین و مردم باید به آن توجه بیشتری کنند بحث اقتصاد مقاومتی است که در این چند سال اخیر با توجه به لجن پراکنی‌های دشمنان و شیطنت‌های رسانه‌ای این موضوع درست برای مردم و حتی برخی از مسئولین تبیین نشده است.

عسگری ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال از مطرح کردن شعار‌های اقتصادی و تبیین آن توسط خود معظم له هنوز هم متأسفانه تفکر وابستگی و اقتصاد نفتی در کشور حاکم است و گفتمان اقتصاد مقاومتی در بین مسئولین مغفول مانده است و حتی کارشناسان اقتصادی هم نتوانسته اند این موضوع را به درستی تبیین کنند.

وی تأکید کرد: موضوعی که اکنون در دانشگاه‌ها و حتی رسانه‌های کشور اکنون قالب اقتصادی می‌باشد اقتصاد وابستگی است که این وابستگی می‌تواند از غرب و نفت گرفته تا فرهنگ و گفتمان درون جامعه که برای یک جامعه ایرانی با تفکر انقلاب اسلامی مناسب نیست.
این دانشجوی بسیجی در همین خصوص تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال به خودکفایی کامل رسیده است و در خیلی از موضوعات ایران اسلامی جزء سه کشور برتر در جهان است، ولی چرا ما در برخی از مولفه‌های اقتصادی هنوز وابسته هستیم و با کوچکترین سرفه دشمنان بازار آن‌ها دگرگون می‌شود؟
وی افزود: گفتمان اقتصادی که اکنون در بین مسئولین و جامعه قالب است می‌گوید ایران باید جزء جامعه جهانی باشد و در این راستا نفت را بفروشیم و یا کالا‌ها را مونتاژ کنیم و برای دیگران بفرستیم که در این صورت ما کارگری برای جامعه جهانی خواهیم شد و با کوچکترین لرزشی در دنیا وضعیت کشور تحت تأثر قرار می‌گیرد.

عسگری گفت :ولی گفتمان اقتصاد مقاومتی که در این بیانیه تأکید شده است می‌گوید ایران اسلامی باید خود از طریق تولید علم، پژوهش و فناوری به تولید ثروت برسد و کارگر جامعه جهانی زیبنده مردم کشور نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دلسوزان انقلاب اسلامی و نخبگان دانشگاهی و حوزوی باید تلاش شبانه روزی کنند تا این بیانیه مهم و راهبردی که ادامه حیات انقلاب اسلامی و راه امام است به گشو مردم برسد و تفکری که براین بیانیه حاکم است به گفتمان قالب کشور تبدیل شود.

ارسال نظرات