صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید بدانیم بهانه جویی های دشمنان تمامی ندارد، اظهارداشتند: تعجب می کنیم از کسانی که در گوشه و کنار از مذاکره دم می زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هر روز موضوع جدیدی را بهانه می کنند و خواسته هایشان نیز تمامی ندارد.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۱۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و هیات همراه، بر لزوم درک و شناخت شرایط حساس و خاص کشور تاکید و تصریح کردند: باید شرایط سخت کشور را توأم با امیدواری دادن به مردم به درستی تبیین کنیم و در عین حال بدانیم که راه برگشتی نداریم.

ایشان مذاکره با دشمنان را بی فایده توصیف و تصریح کردند: آنها یک روز، هسته ای را بهانه می کنند، روز دیگر دم از حقوق بشر می زنند و روزی دیگر نیز موضوع فلسطین و اسرائیل را پیش خواهند کشید.

معظم له با بیان این که باید بدانیم بهانه جویی های دشمنان تمامی ندارد، اظهارداشتند: تعجب می کنیم از کسانی که در گوشه و کنار از مذاکره دم می زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هر روز موضوع جدیدی را بهانه می کنند و خواسته هایشان نیز تمامی ندارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تنها راه در برابر دشمنان را مقاومت و پایداری دانسته و افزودند: قرآن کریم تصریح می کند «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم» این آیه شریفه به ما نشان می دهد که باید روز به روز به لحاظ دفاعی و نظامی آمادگی خود را بالا ببریم و تجهیزات خود را به روز کنیم تا دشمن از حمله به ما بترسد.

ایشان خاطرنشان ساختند: به دلیل همین اقتدار و توانمندی ما است که دشمنان امروز گزینه نظامی را فراموش کرده اند، متوسل شدن دشمنان به تروریست ها و انجام حرکات مذبوحانه همچون حادثه اخیر در سیستان و بلوچستان ذلیلانه ترین راه است.

معظم له با تاکید بر این که ما هم باید قوی شویم و هم اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشانیم، اظهار داشتند: ما دنبال حمله به هیچ کشوری نیستم، جنگ طلب و توسعه طلب هم نیستیم؛ اما برای حفظ و دفاع از خود این تجهیزات و بیش از آن را لازم داریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشا قرآنی و روایی دانسته و در این باره توصیه های مهمی خطاب به مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کردند.

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایت تروریست ها در سیستان و بلوچستان و ابراز تاسف از شهادت شماری از پاسداران، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تلفات تاکید کردند.

معظم له بر لزوم اطلاع رسانی دستاوردها و فعالیت های نیروهای مسلح تاکید کرد و گفتند: این خبر رسانی باعث می شود که هم مردم امیدوار شوند و هم حساب کار دست دشمنان بیاید.

ارسال نظرات