صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
در ماجرای بازار خودرو هیچ نسبت عقلانی‌ای وجود ندارد. چطور ممکن است قیمت پراید با این کیفیت طی 10 ماه به بیش از دو برابر خود برسد! قیمت‌ها را چه کسی تعیین می‌کند؟!نقش دولت در این بی‌ثباتی‌ها چیست؟ اینها پرسش‌‌های بی‌پاسخی است که نه تنها به اقتصاد خانواده‌های ایرانی آسیب ‌زده؛ بلکه اعتماد به دولت را نیز با آسیب‌های جدی مواجه کرده است!
کد خبر: ۹۱۱۴۰۰۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هر چقدر ابعاد ماجرای بازار خودرو را نگاه می‌کنیم، هیچ نسبت عقلانی‌ای وجود ندارد. چطور ممکن است قیمت خودرویی مانند پراید با این کیفیت طی 10 ماه به بیش از دو برابر خود برسد! قیمت‌ها را چه کسی تعیین می‌کند؟! دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟!

آیا دولت عزمی برای مدیریت بازار ندارد؟ نقش خود دولت در این بی‌ثباتی‌ها چیست؟ اینها پرسش‌‌های بی‌پاسخی است که نه تنها به اقتصاد خانواده‌های ایرانی آسیب ‌زده؛ بلکه اعتماد به دولت را نیز با آسیب‌های جدی مواجه کرده است!

مردم وقتی می‌بینند شرکت‌های خودروسازی که با مدیریت دولت اداره می‌شوند، به جای آنکه به فکر افزایش کیفیت محصولات و عرضه منصفانه و معقول در بازار باشند، بیشتر به یک دلال بزرگ تبدیل شده‌اند، به طور قطعی اعتمادشان از دست خواهد رفت!

تنها در یک نمونه به جز اینکه افزایش نزدیک به 10 میلیونی بیشتر خودروها آن هم درست چند روز پیش از آغاز پیش‌فروش سایپا و ایران‌خودرو در بهمن ماه غیر طبیعی و مشکوک بود و این ظن را تقویت می‌کرد که شاید خودروسازان پشت این افزایش هستند تا بتوانند با قیمت‌های عجیب ماه گذشته محصولات‌شان را به فروش برسانن.

اما آنها همین مسئله را نیز رعایت نکردند! ایران‌خودرو که اعلام کرده بود، فروش فوری محصولاتش را 5 درصد زیر قیمت بازار هفته اول بهمن ماه آغاز خواهد کرد، اما در کمال تعجب قیمت‌های عرضه شده در پایگاه اینترنتی این شرکت بالاتر از قیمت بازار خودرو در هفته اول بهمن بود!

به عبارت دقیق‌تر، همان قیمت خودرو در بازار آزاد این روزهاست! چنانکه ایران‌خودرو قیمت پژو 206 تیپ 2 را که در اول بهمن ماه 60 میلیون و 500 هزار تومان بود، 72 میلیون تومان، پژو پارس سال را که در اول بهمن ماه 71/5 میلیون تومان بود، 81 میلیون تومان و پژو 405 مدل GLX را 72 میلیون تومان اعلام کرد، در حالی که اول بهمن 58 میلیون و 500 هزار تومان بود و....

البته نباید از یک نکته تأسف‌بار هم گذشت و آن، فقدان عمل جمعی و معقولانه از سوی جامعه است! چنانکه شاهدیم همه پرایدهای عرضه شده در این فروش با قیمتی بالاتر از 45 میلیون در کمتر از 45 دقیقه به فروش می‌رسد و زمینه را برای ادامه این سودجویی‌ها هموار می‌کند.

ارسال نظرات