صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
سید مرتضی علوی
کارشناس مسائل دینی و مذهبی:
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: هر چه آدمی باتقواتر باشد به درگاه ربوبی نزدیكتر و از ارزش بیشتر برخوردار است.
کد خبر: ۹۱۱۴۳۷۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت: خداوند در آیات ابتدایی سوره مبارکه بقره، ضمن اینکه اعلام می‌کند قرآن کتابی است برای هدایت انسان‌ها به سوی تقوا (هُدًى لِلْمُتَّقِینَ)، 6 شرط را جزو اوصاف متقین بر می‌شمرد که به نظر می‌رسد فقدان آنها با فقدان تقوا ملازمت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: این 6 خصیصه عبارتند از: ایمان به غیب (یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ)، اقامه نماز (یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ)، انفاق در راه خدا (وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ)، ایمان به قرآن (یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیْكَ)، ایمان به کتاب‌های آسمانی پیامبران پیش از پیامبر اسلام (وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ) و یقین به روز جزا (وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ).

وی ادامه داد: تقوا جدا کننده حق از باطل است و درجه تقوا با درجات قرب الی الله و ارزشمندی انسان، نسبت مستقیم دارد و هر چه آدمی باتقواتر باشد به درگاه ربوبی نزدیكتر و از ارزش بیشتر برخوردار است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، خاطر نشان کرد: در دستگاه الهی، دو عنصر ارزشمند معیار قبولی اعمال قرار می‌گیرد كه عبارتند از؛  اخلاص و تقوا، که این دو اكسیر گرانبها با هر عملی همراه شوند آن را به درجه قبول می‌رسانند و فقدان هر یك از آن‌ها نیز، عمل را از درجه اعتبار ساقط می‌كند، گرچه از كمیت قابل توجهی نیز برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: همچنین عنصر تقوا سبب ارزشمندی مضاعف عمل صالح می‌گردد و اگر عمل، كم و كوچك هم باشد آن را بزرگ و فراوان می‌كند، امام متقیان حضرت علی علیه‌السلام در این باره می‌فرماید: «لایَقِلُّ عَمَلٌ معَ التَّقوی و كیَفَ یَقِلُّ ما یُتَقَبَّلُ)، هیچ عملی همراه با تقوا اندك نیست، چگونه چیزی كه قبول می شود، كم شمرده شود؟

حسینی تصریح کرد: در لابه‌لای آیات شریف قرآن، فواید گرانقدری برای عنصر تقوا شمرده شده كه بر ارج و ارزش آن بسی افزوده است و نشان می‌دهد كه تقوا موتور محرك خوبی‌ها و سرچشمه فضایل انسانی و سجایای اخلاقی است.

وی گفت: شمارش همه آثار تقوا مجال دیگری می‌طلبد، لذا برخی از آنها عبارت اند از: سبب شكستن بن بست‌های روحی، اجتماعی و حل مشكلات اقتصادی می‌شود. به مؤمن، عزت و سربلندی می‌بخشد. در برابر وسوسه‌های شیطان، مصونیت ایجاد می‌كند. بركات آسمانی را نازل می‌كند. پیروزی و رستگاری به بار می‌آورد. بصیرت و معیار تشخیص حق از باطل را ارزانی می‌دارد و بخشش گناهان و پاداش بزرگ در پی دارد.

ارسال نظرات