صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
یازدهمین جشنواره‌ی تئاتر مردم مراغه با معرفی آثار منتخب جشنواره به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۶۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ضمن ارزیابی مثبت و قابل تأمل برگزاری جشنواره‌ی تئاتر مردم ابراز امیدواری کرد: با حمایت بیش از پیش هنرمندان عرصه‌ی هنرهای نمایشی شهرستان شاهد رشد و شکوفایی هنر دیرینه‌ی تئاتر در مراغه باشیم.

احمد دادرس فیاض افزود: امسال همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب، اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشرو فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان بوده و توانسته گامی موثر در تولید محتوی و اندیشه‌ی ایرانی – اسلامی در زمینه‌های فعالیتی خود بردارد و یازدهمین جشنواره‌ی تئاتر مردم با همین زمینه توانست اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را دنبال کند.

وی ضمن اشاره به تعداد گروه‌های شرکت کننده خاطر نشان ساخت: علاوه بر تعدد و تکثر و گروه‌های شرکت کننده در دو بخش نمایشنامه‌خوانی و صحنه‌ای جشنواره‌ی سالجاری، در انتخاب آثار نهایت دقت انجام شده بود تا از میان گروه‌های متقاضی آثار با کیفت‌تر و در گونه‌ها و سبک‌های متفاوتی انتخاب گردد. توجه به نسل جوان و پویای تئاتر شهرستان از اولویت‌های دیگر انتخاب آثار به شمار می‌آمد.

دادرس فیاض با اشاره به انتخاب و معرفی دو گروه نمایشی به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی تئاتر استان آذربایجان‌شرقی، برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره را اعلام کرده و افزود: در بخش نمایشنامه‌خوانی "فائقه احتشام "صحنه خوان نمایش هملت در میدان جنگ به عنوان برگزیده و "رقیه عابدی" از نمایش سینیخ کونول به عنوان برترین خوانشگر زن و "حامد جودی" از نمایش خرده نان به عنوان بهترین خوانشگر مرد انتخاب گردید و بهترین نویسندگی و کارگردانی بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره نیز به "زینب خیری" تعلق گرفت. همچنین در این بخش عاشیق "عیوض شکوری" جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران را کسب کرد.

وی افزود: در بخش صحنه که با رقابت پنج گروه نمایشی به اتمام رسید، نمایش من آنجا نیستم به کارگردانی "سعید علمی" توانست در بخش‌های طراحی پوستر و بروشور "کامران فریدی"، طراحی صحنه "سعید علمی"، بازیگری نقش اول زن "سحر عظیمی"، بازیگری نقش اول مرد "سعید برومندمطلق"، بازیگر رتبه‌ی سوم مرد "سینا نجفی" و کارگردانی برتر "سعید علمی" حائز رتبه شود.

همچنین نمایش خشم و هیاهو به کارگردانی "امیر شهبازی‌نژند" در بخش‌های موسیقی "وحید اصغری" رتبه‌ی دوم بازیگری زن "زینب آتش افروز"، رتبه‌ی دوم بازیگری مرد "نوید یاوری"، تقدیر بازیگری مرد "جهانگیر چالاکی" و کارگردانی برتر "امیر شهبازی‌نژند" توانست جوایزی را کسب کند. "فرزاد راهنورد" برای گریم نمایش در اسکله به عنوان گریمور برتر جشنواره انتخاب و "صبا شهاب" رتبه‌ی سوم بازیگری زن را برای همین نمایش دریافت کرد. همچنین "اسماعیل قربانپور" برای بازی در نمایش تنهایی مورد تقدیر داوران گرفت.

ارسال نظرات