صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ابتکار حضرت امام (ره) در قالب کمیته امداد یکی طرح بسیار مهم در برابر رفع مشکلات و تبعیضات اقتصادی بود و یکی از اعجاز‌های انقلاب اسلامی تأسیس این نهاد بود.
کد خبر: ۹۱۱۷۳۲۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری شامگاه گذشته در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به‌ضرورت احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی جهت ریشه‌کن نمودن فقر گفت: احسان و نیکوکاری یک صحنه بسیار زیبا و یکی از عوامل موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه با فقر است و این فرهنگ احسان، نیکوکاری، خیرخواهی و صدقه دادن یک عمل بسیار زیبا و معنوی در جامعه اسلامی ایران است.

وی افزود: ابتکار حضرت امام (ره) در قالب کمیته امداد یکی طرح بسیار مهم در برابر رفع مشکلات و تبعیضات اقتصادی بود و یکی از اعجاز‌های انقلاب اسلامی تأسیس این نهاد بود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مؤسسات عام‌المنفعه و خیریه از تابلو‌های بسیار زیبایی است که اسلام توصیه کرده و در انقلاب اسلامی رعایت شده است و باید روزبه‌روز بیشتر شود تا هیچ فقیری در جامعه باقی نماند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تأکید کرد: نگاه اسلام به معنای خیرخواهی و نیکوکاری یک نگاه عقلانی و معنوی است درحالی‌که در بلاد غرب یک بحث احساسی است و آنچه در مکتب اسلام است بر اساس یک تکلیف شرعی و انسانی است و در راستای معامله با خداوند است.

وی یادآور شد: در مکتب اسلامی احسان و نیکوکاری و صدقه دادن از باب شکر بر نعمات الهی و فضل اعطایی پروردگار است که باعث افزایش نعمات الهی خواهد شد و در حقیقت نشانه شاکر بودن بندگان است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: اولین اثر صدقه دادن در حقیقت شکرگزاری و دومین اثر بسیار مهم آن به‌نوعی معامله با خداوند است و بر اساس روایات صدقه قبل از اینکه به دست انسان فقیر و مخلوق برسد، به دست خداوند خالق می‌رسد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: معنای سوم صدقه و احسان و نیکوکاری، معاوضه با بهشت است و توشه‌ای برای قیامت که در آن هیچ یاوری نیست جز همین صدقات و نیکوکاری‌ها که می‌تواند نجات‌بخش انسان شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: از آثار دیگر صدقه که می‌توان به معنای چهارم تعبیر کرد که خیلی مهم است، اینکه صدقه به‌نوعی پاک‌سازی و تطهیر انسان از معاصی و خطا است و اگر انسان در این دنیا پاک و مطهر نشود باید در قیامت به آتش جهنم پاک شود و چه‌بهتر که در همین دنیا با پرداخت صدقه تطهیر شود.

وی افزود: ترفیع درجات انسان به‌مراتب معنوی بالاتر از دیگر آثار صدقه دادن است و همچنین صدقه دادن باعث رمز قبولی عبادات است و انسان به‌واسطه همین احسان و نیکوکاری خود باعث می‌شود عباداتش نیز موردقبول واقع شود.
ارسال نظرات