صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: دانشگاه به عنوان نهاد علمی و فرهنگی یکی از عوامل سرنوشت‌ساز برای کشور ما در جهت رسیدن و دستیابی به اهداف عالی نظام و انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۲۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در حاشیه بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: امروز شاهدیم که دشمن برای ضربه زدن به نظام و کشورمان جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است و در این جنگ بخش صنعت ما را هدف قرار داده اند و با تحریم های گوناگون به دنبال ایجاد مشکل در گردش چرخ صنعت و اقتصاد هستند.
مقام ارشد قضایی استان افزود: بر این باوریم که دانشگاه ها یکی از سنگرهای اصلی ما در مقابله با هجمه های دشمن است و هرچقدر بتوانیم دانشگاه ها و دانشجویان را تقویت کنیم و از ظرفیت های علمی، پژوهشی و فکری آنها در بخش صنعت بهرمند شویم و بدون شک توطئه ها و جنگ اقتصادی دشمن را خنثی خواهیم کرد.
رییس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه بسیاری از دستاوردهای علمی و دانشگاهی ما تنها به حضور در مسابقات علمی و بین دانشگاهی خلاصه می شود و اگر مدیران بخش صنعت موقعیت حضور این دستاوردها و دانشجویان را در چرخه صنعت کشور فراهم کنند قطعا توفیقات و پیشرفت های خوبی حاصل خواهد شد.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها مرکز تولید علم و بخش صنعت تشنه استفاده از علم است و همین موضوع بهترین فرصت برای افزایش و گسترش تعامل است و پیشرفت و توسعه هر کشوری به ارتباط صحیح بخش صنعت و دانشگاه بستگی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: دانشگاه به عنوان نهاد علمی و فرهنگی یکی از عوامل سرنوشت‌ساز برای کشور ما در جهت رسیدن و دستیابی به اهداف عالی نظام و انقلاب است.
وی در ادامه بیان داشت: چشم انداز دانشگاه ها باید ساختن جامعه ای انسانی مبتنی بر ارزش ها دینی و اخلاقی باشد و باتوجه به گستردگی جامعه دانشگاهی در کشور، این قشر می تواند به عنوان بدنه تحصیل کرده و موثر در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری را ایفا کنند و دانشجویان باید با مسئولیت پذیری اجتماعی به کمک جامعه برای هدایت و اصلاح بیایند و این قشر پرتوان جامعه نباید از نقش های اجتماعی غافل شود.
رییس شورای مسئولان قضایی استان گفت: ما مخالف حضور دانشجویان در مسائل سیاسی نیستیم بلکه بر این باوریم که نقش دانشجویان و تاثیرگذاری آنها بر سیاست کشور بسیار دارای اهمیت است اما نباید این نگاه حزبی و سیاسی آنها را از هدف اصلی خود که ارتقای سطح دانش کشور است، منحرف کند و در کنار فعالیت های سیاسی و اجتماعی باید هدف اصلی خود را دنبال کنند.
رییس کل دادگستری قزوین در پایان اظهار داشت: جرائم و آسیب های اجتماعی به طرق گوناگون و در میان اقشار مختلف افزایش یافته است و برخورد سخت راه مناسبی برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی نیست و این امر نیازمند ریشه یابی است و بدون شک می توان با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار در مسائل اجتماعی در این جهت و با نگاه پیشگیرانه اقدامات موثری را انجام داد و دانشجویان به عنوان عضوی از جامعه باید با نگاه پژوهشی به مسائل اجتماعی کشور ورود پیدا کنند.
در این بازدید قاسمی دادستان قزوین، علائیان معاون قضایی رییس کل دادگستری استان و حجت الاسلام والمسلمین حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین حضور داشتند.

ارسال نظرات