صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
همزمان با سالروز حماسه دولاب شب خاطره این حماسه با محوریت حاج میکائیل حمه گلانی شنبه 25 اسفندماه 97 در سنندج برگزار می شود .
کد خبر: ۹۱۱۹۷۴۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت:: در¬راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج و مشارکت ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، شهرداری سنندج، صدا وسیمای مرکز کردستان، فرمانداری سنندج، شب خاطره حماسه دولاب با محوریت حاج میکائیل حمه گلانی¬۲۵ اسفند ماه ۹۷ همزمان با سالروز این حماسه بزرگ از ساعت ۱۶ در سالن شهدای گمنام ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج برگزار می‌شود.


وی ضمن دعوت از عموم مردم جهت حضور در این مراسم افزود: در این مراسم که اهالی روستای دولاب و روستا‌های بخش سیروان نیز حضور خواهند داشت، تعدادی از همرزمان حاج میکائیل حمه گلانی و اهالی روستای دولاب خاطرات آن دوران را ضمن باز گویی خاطرات آن دوران از تأثیر آزاد سازی دولاب بر تحولات منطقه و آغاز شکست گروهک‌های حاضر در استان سخنانی را بیان می‌کنند.

مرادی با اشاره به برگزاری شب‌های خاطره به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حوزه هنری در کشور و استان گفت:: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در سخنانی خاطرات رزمندگان را ثروت ملی عنوان کردند و این برنامه در راستای توجه هر چه بیشتر و ماندگاری خاطرات رزمندگان و ثبت وضبط خاطرات در قالب تاریخ شفهی به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح نمود: شب‌های خاطره واقعیت‌هایی از دورانی سخت و حساس دفاع مقدس وانقلاب را به تصویر در می‌آورد که اوج عظمت و شکوه ملت آزاده ایران سرافراز را بازگو نموده و نسل جدید و آینده را از دلاوری زنان و مردان این دیار آشنا نموده و در نهایت زمینه ساز غرور ملی و حراست نسل‌های بعدی از میراث گران سنگ عزت و افتخار این عزیزان را به ارمغان می‌آورد.

وی در خصوص دولاب نیز گفت:: حماسه دولاب یکی از باشکوه‌ترین حماسه‌های مردم روستای دولاب بر علیه دین ستیزان گروهک کومله بود که با فرماندهی زنده یاد حاج میکاییئل حمه گلانی تکیمل گردید و با تقدیم نمودن ده‌ها شهید و جانباز افتخار را برای کردستان به ارمغان آوردند و زمینه ساز شکست‌های پی در پی این گروهک و دیگر گروهک‌های منطقه گردیدند.

مرادی ادامه داد: در سالجاری در مجموع ۵ شب خاطره در کردستان برگزار گردیده و چندین مجموعه نیز در قالب کتاب گردآوری، تدوین و در مرحله چاپ است و ان شاء ا... این پروسه به صورت جدی در سال ۹۸ نیز ادامه خواهد یافت.

وی با دعوت از نویسندگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس جهت همکاری با حوزه هنری در زمینه ثبت خاطرات افزود: کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و دلاوری‌های بزرگ " گنجینه‌ای غنی از ایثار و مقاومت انصار و مهاجرینی است که روایات و خاطرات آنان حماسه نامه بزرگی از شکوه و افتخار را به نام کردستان در تاریخ به ثبت خواهد رساند.
 
انتهای پیام/7727
 
 
ارسال نظرات