صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
فرمانده سپاه ناحیه ی خدابنده گفت:کاروان های راهیان نور به یک منبع عظیم تولید معنویت، بازشناسی هویت اسلامی - انقلابی تبدیل شده و فرصتی برای خودسازی نسل جوان وانقلابی است.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۴۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،رسول اکبری با اشاره به این که راهیان نور حرکتی جهادی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اظهار داشت: نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کرده و بدانند که برای آسایش و امنیت امروز آنها زحمات زیادی کشیده شده و آنان میراث دار دستاوردهای حضرت امام (ره) و شهدای والا مقام این کشور هستند.

وی با اشاره به استقبال گسترده جوانان و نوجوانان برای حضور در اردوهای معنوی راهیان نور تصریح کرد: اجرای برنامه عظیم و تاثیرگذار راهیان نور در سال های پس از دفاع مقدس، زمینه مساعدی فراهم آورده تا مردم و به ویژه  نسل جوان بیش از پیش با حماسه های ماندگار دوران دفاع مقدس از نزدیک آشنا شوند.

اکبری تاکید کرد: بنابراین به این وسیله مردم باید بیش از پیش قدردان نظام مقدس اسلامی و خون های مطهر شهیدان  باشند.

فرمانده سپاه ناحیه ی خدابنده با تاکید بر این که ما امروز امنیت و آسایش و پیشرفت خود را مدیون شهدا و امام شهیدان هستیم، گفت: اگر امروز ایران اسلامی نه فقط در منطقه که در جهان نقش محوری و کلیدی دارد و طلایه‌دار جبهه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم به شمار می‌رود، به لطف رشادت‌های شهدا و راهنمایی مقام معظم رهبری و عنایت و توجه ویژه پروردگار متعال به این مردم به برکت وحدت و اسلام خواهی آنان است.

وی با تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان با حماسه آفرینی رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی، اظهارداشت: نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کنند و آگاه باشند که اگر می خواهند در دنیای امروز سعادتمند و سرافراز باشند، باید در همه شرایط حافظ آرمان های مقدس شهیدان انقلاب و دفاع مقدس باشند.

اکبری با بیان اینکه اردوی راهیان نور نقش مؤثری در نشان دادن ایمان رزمندگان به نسل‌های آینده انقلاب دارد، افزود: نباید تنها به برگزاری اردوهای راهیان نور اکتفا کرد، بلکه باید راه‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس را شناسایی و آن را در سطوح مختلف برای مردم اجرا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ی خدابنده تصریح کرد: به لطف الهی در طول بیش از دو دهه از پایان جنگ کاروان‌های راهیان نور به یک منبع عظیم تولید معنویت، بازشناسی هویت اسلامی- انقلابی  و فرصتی برای خودسازی انقلابی نسل سوم انقلاب اسلامی تبدیل شده که امروز همه ی مردم به دستاوردهای آن اذعان دارند.

اکبری بیان کرد: برنامه عظیم و معنوی راهیان نور فرصتی بزرگ و استرات‍ژیک برای نظام اسلامی به وجود آورده  تا بتواند با آشنا کردن جوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، تداوم انقلاب و دستیابی به افق های پیش روی آن را هموار کند.

وی به برخی از مهم ترین دستاوردهای اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: از جمله برکات و دستاوردهای اردوی راهیان نور در سال‌های اخیر می‌توان به مواردی چون آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با رزمندگان دفاع مقدس و شهدای عزیز به عنوان بندگان برگزیده خدای متعال، آشنایی با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و احساس تعلق مضاعف به آن‌ها، هویت بخشی و بازشناسی هویت اصیل اسلامی و انقلابی، دشمن شناسی و شناخت جنایات استکبار جهانی علیه ملت ایران ،تقویت خشم انقلابی علیه دشمنان و رشد و تقویت معنویت و آموزه های اخلاقی در جامعه اشاره کرد.

اکبری افزود: نباید از برکاتی چون درس گیری و تجربه اندوزی از چگونگی مقاومت و مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی، رشد و تقویت روحیه جهادی در جامعه به عنوان پشتوانه تحول و تعالی انقلاب اسلامی و همچنین فراهم شدن زمینه و بستر مناسبی به منظور پاسخ به سوالات و رفع شبهات زائرین نسبت به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی غفلت کرد.

وی با اشاره به لزوم ترویج روحیه مقاومت و جهاد در بین مردم گفت: یکی از بهترین راه‌های ترویج این روحیه حماسی و جهادی،‌ توجه عمیق به برنامه عظیم راهیان نور است که برکات و دستاوردهای فراوانی نیز به همراه داشته است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس  هدایت‌گر امت ما در مسیر صراط مستقیم است، اظهار داشت: بدون تردید برنامه راهیان نور اگر با پررنگ کردن جنبه‌های محتوایی همراه باشد، می‌تواند تثبیت‌کننده گام‌های ملت ایران در ادامه مسیر نورانی انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ی خدابنده  اظهار داشت: قرار گرفتن نسلی که جبهه و جنگ را ندیده در شرایط مکانی و فضای اخلاقی و معنوی جبهه‌هایی که قرارگاه بی قراران و میعادگاه مجاهدان مخلصی بودکه امنیت، عزت، شرافت و اقتدار را به ملت ما هدیه کرده‌اند، تاثیر زیادی در مخاطبان و مشاهدان خود بجا گذاشته و بی شک سبب انس نسل جدید با اسوه های نسل گذشته می شود.

اکبری با بیان این که شهدا به عنوان بندگان صالح خدا، واسطه فیض الهی به همه ما هستند، گفت: مردم با زیارت اماکن مطهر دفاع مقدس اصالت دینی خویش را بازیافته و هویت انقلابی و اجتماعی اش را بهتر از آنچه که تا کنون می‌اندیشیده اند، می‌سازند و این‌ها تنها بخشی از برکات راهیان نور است.

این مسئول  بیان کرد: اردوهای راهیان نور گامی موثر برای حفظ آثار و برکات گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس و همچنین حرکتی برای مقابله با هجمه نرم دشمنان علیه نسل جوان انقلاب است.

وی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس مقطعی ماندگار و شگرف در تاریخ کشور و حتی جهان بود و انتقال فرهنگ و ارزش‌‌های والای این دفاع ارزشمند یکی از مهمترین موضوعاتی است که همواره باید مسئولان و متولیان امور فرهنگی توجه ویژه‌ ای به آن داشته باشند.

اکبری خاطرنشان کرد: به هر حال آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت لازمه رشد و تعالی فکری و معنوی جوانان است بنابراین باید با ترویج این فرهنگ، از ایجاد فاصله بین نسل های مختلف جلوگیری کرد.

ارسال نظرات