صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
حجه الاسلام علی امینی ا در کلاس اخلاق پایوران ناحیه لنجان گفت: می خواهم ارتباطی بین قرآن که ماه رمضان بهار قرآن است و دعای افتتاح که دعای شبهای ماه رمضان است برقرار کنم.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۹۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۳

به گزارش خبر گزاری بسیچ لنجان ، حجه الاسلام علی امینی استاد اخلاق و امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج)زرین شهر در کلاس اخلاق پایوران ناحیه لنجان گفت: می خواهم ارتباطی بین قرآن که ماه رمضان بهار قرآن است و دعای افتتاح که دعای شبهای ماه رمضان است برقرار کنم.

حجت الاسلام امینی افزود: شما در سراسر قرآن که بنگرید یک روش تربیتی در سراسر قرآن هست که امروزه روانشناسان به این روش تربیتی رسیده اند و این بحث انذار و تبشیر است و اینکه می بینید در قرآن آیات فراوانی هست ک بهشت را توصیف می کند و به پاداشها و جزاهای بهشتی بشارت می دهد و تشویق می کندهمین طور آیات فراوانی را می بینید که آیات غذاب است و موارد زقوم و آتشهای شعله ور را بیان می کند ومی گوید که همه شما وارد جهنم می شوید ومسیر بهشت از جهنم می گذرد.

ایشان ادامه داد: با این وجود نباید که همیشه از رحمت ورحمانیت خداوند صحبت کرد بلکه باید آیات عذاب و وعده های عذاب را هم مد نظر داشته باشیم و اینکه می گویند در حالت خوف و رجاء باشید در اینجا مصادق پیدا می کند.

حجت الاسلام امینی گفت : در سوره حمد که ما در نماز های هر روز می خوانیم اولش با بسم الله شروع می شود و از رحمت عام و خاص خداوند است و در آخر سوره بحث از غضب خداوند است و از آنانی که در این را مشمول والضالین می شوند ، قرآن در بحث آیات عذاب صراحت دارد و این روشی است که خداوند برای تربیت ما انسانها در دنیا استفاده کرده است و یک حاکم می تواند برای تربیت مردم کشورش استفاده کند ، یک مسئول برای  استان و شهرستان،یک معلم در مدرسه و کلاس و یک پدر در خانواده از این روش می تواند برای تربیت فرزندان استفاده کند.

ایشان بابیان فراز های اول دعای افتتاح گفت: در اول این دعا می خوانیم خدایا تو ارحم الراحمین هستی اما در جایی که عف و بخشش است و در اینجا از همه رحم کنندها رحیم تر و دلسوز تر هستی و اما وقتی جایی که سخت وغضب است تو(ای خداوند) شدید ترین عقوبت کنندگان هستی.و این همه عذابهای که قرآن برای اقوام گذشته بیان می کند قصه نیست که اگر قصه است چرا بریده  بریده است همین که قصه ها را بریده بریده می گوید یعنی قصه نیست وقصد قرآن از بیان سرنوشت اقوام بیان عبرت از اقوام گذشته است .

ارسال نظرات