صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور:
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در اردکان با اشاره به تهاجم و شبیخون فرهنگی در جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل و مشکل‌گشای مسائل فرهنگی جامعه همدلی، وحدت و هم‌افزایی است.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۸۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، معصومه حکیمیان در جمع خواهران بسیجی شهرستان اردکان گفت: یکی از گمشده‌های مردم ما به‌ویژه زنان و دختران این است که حس خوب زندگی کردن و به عبارت دیگری احساس خوشبختی کردن در بین این قشر از جامعه کمرنگ شده است.
وی افزود: تلاش‌ها این است که مردم زندگی سالم‌تر و سعادتمندانه‌تر داشته باشند. این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که ما موضوع " یدالله مع الجماعه " را فراموش نکنیم. آسیب‌شناسی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام‌شده نشان داده است که هرجایی ملت ما دست‌به‌دست یکدیگر دادند و برای یک هدف واحد تلاش کردند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به نتیجه رسیدند.
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل و مشکل‌گشای حل مسائل فرهنگی که گریبان گیر همه شده است همدلی، وحدت و هم‌افزایی است. وحدت و همدلی باید در سرلوحه کار‌های ما باشد تا بتوانیم به نتیجه برسیم.
وی گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف ازجمله بسیج، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد در سالیان متمادی تلاش می‌کنند که مشکل‌گشای مردم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی باشند و بتوانند پدیده‌هایی مانند طلاق و اعتیاد را کاهش دهند و ازدواج و اشتغال را افزایش دهند، اما نگاه درستی به اصل ماجرا نمی‌شود.
حکیمیان افزود: ما باید برای مقابله با جنگ نرم بتوانیم داشته‌های فرهنگ ملی و دینی خود را بشناسیم. یکی از مهم‌ترین وظایف دولتمردان و فعالان فرهنگی اجتماعی تربیت ملت است. دستگاه‌های مختلف وظایف خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند. قانون و تکریم قانون برای همه دنیا ارزشمند است، اما در جامعه ما قانون‌مداری رواج ندارد بلکه قانون‌گریزی در بین مردم موردتوجه قرار می‌گیرد.
وی گفت: ما ذخایری در فرهنگ دینی و ملی خودمان داریم که فضائل را به ما یاد می‌دهند و ما را از رذایل دور می‌کنند و سبک زندگی را به ما نشان می‌دهند. در کنار این‌ها الگو‌هایی نیز داریم که به‌جای شناخت، فقط آن‌ها را می‌ستاییم.
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: شهید مطهری می‌گوید در فرهنگ جهان سه نوع نگاه به زن وجود دارد؛ زن گوشه‌نشین، زن ابزار جنسی، اقتصادی و سیاسی و زن تاریخ‌ساز. مقام معظم رهبری بر الگوی سوم تأکیددارند. دخترانمان را باید تاریخ‌ساز تربیت کنیم و نه ابزار و گوشه‌نشین. اگر می‌خواهیم زن تاریخ‌ساز تربیت کنیم باید از مهدکودک شروع کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: بدنه فرهنگی و اجتماعی شهر باید مهدکودک‌ها و مراکز آموزشی را مدیریت کند تا به سمت تربیت زن تاریخ‌ساز حرکت کنند. اوج زمان تأثیرپذیری یک فرد برای شکل‌گیری ساختار تربیت مناسب تا ۱۵ سالگی است. مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور زمانی حل می‌شود که همه ملت بگویند من قرار است این مشکلات را حل کنم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات