صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
در گفت‌وگو با یک جانباز کارآفرین مطرح شد؛
یک جانباز قمی با توجه به ادای تکلیف خود در میدان‌های نبرد امروز با فعالیت ۲۰ ساله خود در صنعت فرش از کارآفرینان نمونه استان قم است.
کد خبر: ۹۱۴۸۲۲۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تا دیروز دشمنان نظام در میدان‌های جنگ با تحمیل جنگی نابرابر به مدت ۸ سال با ما جنگیدند و مردانی آهنین با گذشت از همه چیز از مرزها، از ناموس این مرز و بوم دفاع کردند و با الگو گرفتن از جانباز بزرگ و وفادار دشت کربلا با وجود تحمل جراحات امروز در خط مقدم سازندگی کشور حرف اول را می‌زنند.

مهدی رجب زاده، از جمله افرادی است که در دوران جنگ ۸ ساله تحمیلی حضور در میدان‌های نبرد را بر خود واجب دانست و به درجه جانباز‌ی رسید و امروز که چند سال از این جنگ نابرابر می‌گذرد با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و تأکید بر حضور در میدان‌های سازندگی و تولید، در خط مقدم عرصه‌های سازندگی حضور دارد و با توجه به ۲۰ سال فعالیت در عرصه تولید فرش امروز در سالی که به «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شده است.

خبرنگار ما به بهانه نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» و اهمیت توجه به تولیدات داخل با مهدی رجب زاده، جانباز و کارآفرین قمی گفت‌وگویی انجام داده که به این شرح است:


چه روزنه‌ای باعث شد تا شما با توجه به جانبازی در عرصه تولید و کارآفرینی وارد شوید؟

با توجه به علاقه و استعدادی که در رشته فرش داشتم وارد این عرصه شدم و بعد از ۲۰ سال تجربه در این زمینه و هنرنمایی طولی نکشید که در رشته‌های متنوع صنعت فرش متخصص و صاحب سبک شدم.

برای تحقق شعار سال باید از نخبگان و کارآفرینان استفاده کرد و دولت مردان توانایی جوانان در تولید ملی را باور داشته باشند

پس از ارائه نمونه کار‌های خود در نمایشگاه‌های مختلف، با دریافت عنوان، لوح، تندیس و تقدیرنامه مورد تشویق قرار گرفتم تا جایی که ایده‌ها و نوآوری‌های من در زمینه صنعت فرش و نقوش آن صاحب سبک شد و در اسناد کشوری از سوی کارشناسان صنعت فرش به عنوان بازاریاب به خارج از کشور اعزام شدم.

در حال حاضر در رشته‌های طراحی، رنگ رزی و چله کشی، بافت و برجسته کاری فعالیت و صاحب تجربه شدم و از سوی اسناد ملی مرکز فرش ایران به نام من ثبت شده است و در سال ۸۸ به عنوان کارآفرین نمونه برتر استان انتخاب و شرکت «طلا کوب» که در زمینه‌های مختلف رشته فرش فعالیت دارد را در استان قم تأسیس کردم.

با توجه به ثبت شدن ایده‌هایی به عنوان اختراع و تأسیس این شرکت در زمینه رونق اشتغال موفق بودید؟

در رشته فرش بافی و آموزش ۸ هزار کارآموز و ۶۰ نفر به عنوان مربی در سطح استان آموزش دیده و وارد بازار کار شدند.
 

نمونه‌ای از آثار و ایده‌های خود را معرفی کنید؟

طراحی و بافت کلیات مجموعه اشعار حکیم خیام در قالب کتاب فرش، طراحی و بافت تابلو فرش مکه و مدینه، دو نما به سبک پلیسه و طراحی و بافت تابلو فرش صلوات به طور برجسته کاری شده با نخ شب نما و هم‌چنین برجسته کاری فرش زیارت نامه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و طراحی و بافت پوشش‌های بدنی از فرش ابریشم نوآوری در فرش و برجسته سازی تابلو فرش «یا قائم آل محمد (ص)» به طور تک رنگ نمونه‌ای از ایده‌های من بوده که به ثبت رسیده است.

سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نام‌گذاری شده است به نظر شما برای تحقق این شعار چه اقدامی باید انجام شود؟

برای تحقق این شعار باید از نخبگان و کارآفرینان هر استانی استفاده کرد و دولت مردان توانایی جوانان در تولید ملی را باور داشته باشند و هم‌چنین برای تقویت اعتماد مردم به دانش و تولید داخلی تلاش کرد.
ارسال نظرات