صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین پرونده های متشکله در تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالا ، عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۷۱۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حیدر میرزایی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه در زاهدان برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد و دستاوردها این اداره در سال 1397 و مقایسه آن با  سه ماهه نخست سال جاری گفت: در اداره کل تعزیرات حکومتی اصل را بر تصریح قرار داده ایم و تکریم ارباب رجوع را در الویت کاری خود گنجانده ایم.
 
وی افزود: مدت زمان رسیدگی و اجرا در این اداره کل حائز اهمیت است درحالیکه در برخی استان‌ها بیش از یک ماه مدت رسیدگی به طول می‌انجامد، در سیستان و بلوچستان میانگین مدت زمان رسیدگی ۱۱ و مدت اجرای پرونده ۱۰ روز می‌باشد.
 
میرزایی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با 11 درصد از کل پرونده های متشکله کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است و شهرستان های زابل ، زاهدان و سراوان نیز بیشترین وارده را داشته اند .
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال 97 در تمامی حوزه های صلاحیتی تعداد 13 هزار و 637 فقره پرونده تشکیل که با رسیدگی بموقع تمامی پرونده ها مختومه و متخلفین به میزان 499 میلیارد و 936 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و شاکیان خصوصی محکوم شده اند .

وی افزود : از تعداد 13 هزار و 637  فقره پرونده تعداد 7 هزار و 34 فقره مربوطه به حوزه کالا و خدمات بوده که نسبت به مدت مشابه سال 1396، 34درصد رشد داشته است.

میرزایی با تاکید بر این مطلب که  در حوزه بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی نیز 500 فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است، بیان کرد: درخصوص پرونده های قاچاق کالا و ارز  تعداد 6 هزار و 103 فقره پرونده وارده و مختومه شده است که این تعداد نسبت به سال 96 با رشد صد در صدی همراه بوده است که متخلفین بالغ بر 437 میلیارد و 951 میلیون ریال به جزای نقدی محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در ادامه بیان کرد : بیشترین پرونده های متشکله در تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالا ، عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است .

این مسئول در ادامه با اشاره به  همکاری سایر دستگاه ها از جمله دادستانی ، سازمان صنعت معدن و تجارت ، اتاق اصناف ، نیروی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت پخش فراورده های نفتی گشت های مشترک در دو شیفت صبح و عصر که در سال گذشته از 4 هزار و 799 بازرسی از واحدهای صنفی به 1968 واحد تذکر مبنی بر رفع نواقص جزئی و برای هزار و 547 واحد نیز پرونده تشکیل شده استبیان  کرد: با تلاش های انجام شده در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال 96، 68 درصددر بازدید از واحدهای صنفی رشد داشته ایم .

وی افزود : با پیگیری بعمل آمده در عید سعید فطر تعداد 25 نفر از محکومین این اداره کل که بنا به دلایلی از جمله سهل انگاری و ناآگاهی از تخلف خود نادم بودند به ستاد مرکزی معرفی و توسط مقام معظم رهبری مورد عفو قرار گرفتند .

وی در ادامه به تشریح تعدادی از پرونده های مهم ملی پرداخت و گفت : مأمورین انتظامی شهرستان ایرانشهر از یک دستگاه خودروی کامیون مقدار 4 تن شیرخشک ایرانی را کشف کردند که توسط شعبه رسیدگی کننده قاچاقچی به میزان 1 میلیارد و 3 میلیون ریال جریمه شد .




ارسال نظرات