صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: سخنرانان هیات‌های مذهبی باید در کنار تبیین احکام شرعی و معارف اسلامی، مردم را با مسائل روز آشنا کنند.
کد خبر: ۹۱۶۹۴۵۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، سرهنگ مرتضی عمومهدی در گردهمایی مسوولان هیات‌های مذهبی کاشان با عنوان «چاوش محرم» در مرکز هیات فاطمیه این شهر بیان کرد: مسوولان هیات‌ها باید با خودداری از زد و بندهای سیاسی خودداری کنند اما نباید به این بهانه از بیان واقعیت‌ها و مسائل روز چشم‌پوشی شود.

وی افزود: بر اساس اعلام مسوولان، امروزه آمار طلاق و اعتیاد با تاسف در جامعه افزایش یافته که هیات‌های مذهبی باید در کنار برگزاری آیین‌های عزاداری و مداحی، تبیین معارف الهی و اسلامی در مورد آسیب‌های اجتماعی نیز به ویژه برای جوانان سخن بگویند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان اظهار داشت: اینکه هیاتی تنها به مداحی، عزاداری و گریه کردن برای حضرت امام حسین (ع) بپردازد، با اصل تقید و غیرت دینی منافات و مغایرت دارد؛ باید روی مسائل روز، بیان آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از بروز انحراف‌های دینی و سایر مسائلی که جوانان را از اصل حماسه و شور انقلابی عاشورا دور می‌کند، کار شود.

وی قیام حضرت سید الشهدا (ع) در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر را خاطرنشان ساخت و اضافه کرد: رویکرد بسیج و سپاه در سال‌های گذشته بیشتر فرهنگی، اجتماعی و در راستای طرح‌های جهادی و خدمت‌رسانی به مردم به ویژه قشرهای کم‌برخوردار است.

جانشین فرماندهی انتظامی کاشان نیز از مسوولان هیات‌های مذهبی خواست تا جهت برقراری نظم و امنیت بیشتر، افراد مومن و معتمد را با عنوان پلیس‌یار به این نیرو معرفی کنند.

سرهنگ علی قربانی تصریح کرد: استفاده از آلات و ادوات موسیقی و همچنین طبل‌های بسیار بزرگ در هیات‌های مذهبی ممنوع است و در صورت مشاهده نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم پایان فعالیت هیات‌های مذهبی تا ساعت ۲۳ افزود: حرکت هیات‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها باید با مجوز نیروی انتظامی صورت گیرد و برای رفاه حال مردم از استقرار ایستگاه‌های صلواتی در خیابان‌های اصلی شهر خودداری شود.

شهردار کاشان نیز گفت: محرم و صفر دارای بزرگ‌ترین، قدرتمندترین و موثرترین پایگاه اجتماعی است که به خدمت‌گزاران این مکتب به برکت حضرت سید الشهدا (ع) آبرو می‌دهد و حفظ این شان و جایگاه ضروری است.

سعید ابریشمی‌راد اضافه کرد: تبیین پیام عاشورا رسالت سنگین هیات‌های مذهبی در کنار شناسایی و بازگویی مسیر درست و حقیقت جهت تربیت نسل آینده است که در این راستا رعایت نظم، انضباط، ادب و تربیت از سوی هیاتی‌ها، می‌تواند آنها را به عنوان نماد اخلاق نبوی و حسینی معرفی کند.

فرماندار ویژه کاشان هم در این گردهمایی بر رعایت اخلاق حسینی در هیات‌های مذهبی تاکید کرد و اظهارداشت: انتظار می‌رود مردم دار المومنین آیین‌های عزاداری در حد شان و جایگاه حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به نمایش بگذارند.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی همچنین با تبریک هفته دولت، از کوشش مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان در جهت پیشرفت، آبادنی، رفاه و امنیت مردم قدردانی کرد.

نزدیک به ۸۰۰ هیات مذهبی در شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان فعالیت می‌کنند که بیش از ۵۰۰ هیات دارای مجوز هستند.

 

ارسال نظرات