صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم استفاده از کارت‌های شهروندی و خدمات الکترونیکی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال گذشته هدف‌گذاری ۴۰ درصدی و برای سال جاری ۵۰ درصدی و برای سال آینده ۶۰ درصدی پیش‌بینی‌شده است.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۳۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن رنجبر در یکصدودهمین جلسه رسمی شورای شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری شورای شهر قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا با اشاره به تحقق بودجه شهرداری قم در چهارماهه نخست سال جاری اظهار داشت: درآمد‌های نقدی ۱۰۳ درصد و درآمد‌های غیر نقدی ۱۰۴ درصد تحقق داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم در چشم‌انداز ۱۴۱۴ برای رسیدن به شهری خلاق و هوشمند بر پایه اقتصاد مقاومتی و با درآمد پایدار تصریح کرد: یکی از اهداف یازده‌گانه این برنامه رسیدن به شهر هوشمند و توسعه زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این زمینه است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد پروژه‌های شهر هوشمند ۱۲ پروژه با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است که توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد خدمات غیرحضوری ۱۵ مورد پیش‌بینی‌شده بود که تنها دو مورد آن عملیاتی شد، عنوان کرد: در سال ۹۸ تعداد خدمات ۱۷ مورد بوده که تا این تاریخ به این آمار رسیده‌ایم و برای سال ۹۹ نیز ۲۵ مورد خدمت پیش‌بینی‌شده است.

رنجبر استفاده از کارت‌های شهروندی را مورد توجه قرار داد و گفت: هدف از این کار تأمین انواع خدمات الکترونیکی، نقدی و غیر نقدی است که در سال گذشته هدف‌گذاری ۴۰ درصدی و برای سال جاری ۵۰ درصدی و برای سال آینده ۶۰ درصدی پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای ارائه خدمات الکترونیکی نیازمند همکاری مردم هستیم، عنوان کرد: حمایت از شهر هوشمند با ایجاد ستاد شهر هوشمند در قم و تشکیل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در قم عملیاتی شده است، ولی نیازمند بهره‌برداری بیشتر مردم از این حوزه هستیم که متأسفانه هنوز استقبال مناسبی از این خدمات صورت نگرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه اگر متقاضی نباشد خدمات الکترونیکی رشد نمی‌کند، اظهار داشت: برای دفاتر پیشخوان آموزش‌های لازم صورت گرفته و در منطقه پنج شهری این میز خدمت الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری مناسب مردم در استفاده از خدمات الکترونیک یادآور شد: در یک ماه گذشته ۱۶۱ درخواست در شهرداری منطقه پنج ثبت‌شده که هیچ‌کدام از طریق میر خدمت الکترونیک نبوده که باید شورا اهرم‌های تشویقی یا سلبی در این زمینه در نظر بگیرد.

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خوب شهرداری قم در زمینه آی تی و شهر هوشمند تصریح کرد: هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌ها در این زمینه وجود دارد، ولی جهش‌های خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

محسن محرری با انتقاد از صدور فیش حقوقی کارمندان به صورت کاغذی ابراز کرد: این اقدام منسوخ‌شده است که نیاز بوده شهردار در این زمینه مطالبه کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خدمات الکترونیکی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است، عنوان کرد: نباید انتظار داشته باشیم مردم همه کار‌ها را از خانه انجام دهند و ما خدمات حضوری را قطع کنیم، چراکه بسیاری از خدمات در شهرداری نیازمند حضور افراد است.
ارسال نظرات