صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 16 May 2023
نماینده ولی فقیه در استان قزوین
اگر حکومت اسلامی و شیعی داریم باید نماز جمعه داشته باشیم چرا که عرصه گفتمان دینی محسوب می‌شود
کد خبر: ۹۱۸۸۶۸۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عابدینی در مراسم افتتاح طرح دانش آموزی میعادِ ستاد نماز جمعه قزوین اظهار کرد: به دست اندرکاران این مجموعه و طرح فرهنگی میعاد تبریک می‌گویم که با ابتکار و نوآوری این طرح را اجرایی کردند و الگویی برای ارائه به شهرهای دیگر است.

وجود مساجد نشانه حضور مومنین است

وی تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند قلب‌های خود را با ذکر و یاد خدا آباد کنید چرا که با قلب غیر آباد نمی‌توان کار اثرگذار انجام داد و کسانی که به خدا و قیامت ایمان دارند صاحب دل‌های آباد هستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدا می‌فرماید تنها کسانی می‌توانند مساجد را آباد کنند که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند و هر کجا مسجد و کار اثرگذاری دیده می‌شود توسط کسانی صورت می‌گیرد که ایمان دارند.

وی افزود: اهتمامی که خدا برای نماز جمعه دارد هنوز فرهنگ نماز جمعه نشده است و هنوز فاصله زیادی با تاکیدات جدی خداوند در امر نماز جمعه داریم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدا می‌فرماید هر اشتغالی در زمان نماز جمعه دارید را رها کنید چرا که این به نفع شماست. نماز هم تمام می‌شود جمعه به پایان نمی‌رسد و هر آورده‌ای از شرکت در نماز جمعه بدست آورده‌اید را نشر دهید.

نماز جمعه، بهترین عرصه در دین است

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: اگر حکومت اسلامی و شیعی داریم باید نماز جمعه داشته باشیم چرا که عرصه گفتمان دینی محسوب می‌شود و بهترین عرصه و رسانه در نظام دینی محسوب می‌شود و باید هر روز بسترسازی بیشتری برای حضور جدی‌تر اقشار جامعه در نماز جمعه انجام دهیم.

امام جمعه قزوین گفت: ستاد نماز جمعه قزوین در طرح میعاد کار فاخری انجام داده است و باید شروعی باشد برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های گسترده‌تر تا در همه بخش‌ها نگاه همه جانبه به وجود بیاید و ضعف‌های موجود کاملا برطرف شود.

 

باید دغدغه کاهش معدل سنی نمازگزاران جمعه داشته باشیم

وی ابراز کرد: باید دغدغه داشته باشیم تا معدل سنی نمازگزاران جمعه کاهش پیدا کند و تحقق این هدف مهم مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: انقلاب با مشارکت همه نسل‌ها به پیروزی رسید و امروز هم باید تمام اقشار پای کار تمام عرصه‌های انقلاب نظیر نماز جمعه باشند تا کارها به درستی پیش برود و چنین طرح‌هایی در راستای چنین رسالت‌هایی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در نماز جمعه نباید بگوئیم ما میزبان هستیم و باید کاری کنیم همه اقشار خود را میزبان نماز جمعه بدانند و پای کار فعالیت‌ها و برنامه‌ها باشند.

طرح میعاد، در راستای فرهنگ سازی نمازجمعه است

علی‌ شفیعی‌شاد رئیس ستاد نماز جمعه قزوین هم در ابتدای این مراسم گفت: در مجموع برنامه‌ها و طرح‌هایی که در مجموعه نماز جمعه شروع شده به حضور جدی‌تر دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور، نگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: از دو سال پیش برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح صورت گرفت و با مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان مختلف جلسات متعددی داشتیم و در نهایت به مدل طرح میعاد رسیدیم.

 

شفیعی‌شاد خاطرنشان کرد: فضایی که آماده شده است، زیرساختی است که می‌توانیم مدل‌های دیگری را نیز در این فضا اجرایی کنیم و قشرهای دیگری نظیر دانشجویان نیز طرح‌های خود را در این قالب اجرایی کنند.

رییس ستاد نماز جمعه قزوین عنوان کرد: ‌طرح میعاد یکی از مجموعه طرح‌های ستاد نماز جمعه است که با هدایت‌های آیت‌الله عابدینی پیش رفت و بنا داریم هر فصل یک طرح را اجرایی کنیم و برای تحقق این رسالت نیازمند همکاری مسئولان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دغدغه جدی در حوزه دانش آموزان دارند و بخاطر دغدغه ایشان ما به عرصه دانش‌آموزان ورود نموده و طرح میعاد را اجرایی کردیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات