صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 27 May 2023
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: مرکز نیکوکاری یک محل اداری نیست بلکه یک مرکز مردمی برای توسعه انفاق و نیکوکاری است از این رو محل سرمایه گذاری برای آخرت است.
کد خبر: ۹۱۹۶۶۸۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امیر محبی بیان کرد: در محله ها، مدارس، هیئت ها و جلسات مذهبی فعالیتهای نیکوکارانه مردمی جریان دارد، اما اشکال کار این است که این اقدامات به صورت گسسته انجام می‌شود و نمود و تأثیر لازم بر خانواده و نیاز خانواده را ندارد.


وی ادامه داد: برای حل این مشکل، کمیته امداد امام (ره) در قالب یک شبکه اجتماعی فعال محلی به صورت محله بنا و مسجد محور با تاکید بر کارکرد اجتماعی مساجد اقدام به هدایت این فعالیت ها در چارچوب مرکز نیکوکاری کرده است.


قائم مقام کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: پشتوانه مراکز نیکوکاری، تجربه ۴۰ ساله کمیته امداد امام (ره) در رسیدگی به امور نیازمندان، نیت الهی اقشار مختلف مردم و برکت وجود مساجد به عنوان مرکز فعالیت این مراکز است از این رو افرادی که امین و معتمد محلات هستند به عنوان هیئت امنا انتخاب می شوند و به صورت شبکه‌ای کار خواهند کرد.


محبی تصریح کرد: با توجه به حضور معتمدین محلی در مراکز نیکوکاری و شناخت آنان از ظرفیت ها و خیرن و همچنین نیاز‌مندان محله خود در جهت رفع نیازهای محرومین منطقه تلاش خواهند کرد و کمیته امداد نیز به آنها کمک می‌کند.


وی توضیح داد: بنابراین شناسایی،ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگزار از جمله خیرین وموسسات خیریه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومین در کنار برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومین و تکریم آنان، ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و طراحی، استقرار و مدیریت شبكه های نیكوكاری با تمركز بر محله و با محوریت مسجد محله از اهداف اساسی فعالیت مراکز نیکوکاری است.


قائم مقام کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: تبلیغ و ترویج سنت های حسنه اسلامی به ویژه احسان و انفاق و اكرام، شناسایی اماكن آموزشی، عمومی، تجاری، مسكونی، اداری، فرهنگی و مذهبی و بهره برداری از ظرفیت آنان برای رفع مشكلات نیازمندان، شناسایی معتمدین محل و بهره گیری از آنان برای تحقق اهداف پیش بینی شده، شناسایی و جذب خیران حقیقی از جمله امدادیار (نیروی افتخاری) و تشكیل بانك اطلاعات آنان، شناسایی خیریه ها، تشكل ها و مجامع و ایجاد بانك اطلاعات آنان، بهره گیری از تمامی ظرفیت های محل در راستای اجرای سیاست ها و ارتباط و تعامل موثر با خیران و اعضا و اطلاع رسانی شفاف و به موقع به آنان از دیگر اهداف تاسیس این مراکز است.


وی گفت: مراکز نیکوکاری می توانند نسبت به شناسایی نیازمندان واقعی محل و تهیه بانك اطلاعاتی، شناسایی، دسته بندی و اولویت بندی نیازهای محرومین محل، برنامه ریزی مشترك با واحد اجرایی کمیته امداد امام (ره) به منظور ارایه خدمات مددكاری به محرومین شناسایی شده با رویكرد توانمندسازی و رفع فقر در محله مورد نظر، ارایه خدمات مددكاری عمومی به نیازمندان و معرفی وارجاع افراد نیازمند به نهادها وسازمانهای حمایتی جهت بهره مندی از خدمات مددكاری تخصصی اقدام کنند.


محبی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری به اجرای عدالت در نیکوکاری نیز کمک می کند چراکه ممکن است فردی تنها از یک خیریه کمک دریافت کند و فرد دیگری از چندین خیریه، ولی ایجاد مراکز نیکوکاری با تمرکز محله ای کمک می کند تا سطح کمک ها افزایش یافته و عادلانه تر باشد.


قائم مقام کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مردم می توانند در محله های فاقد مرکز نیکوکاری ، با تشکیل جمعی از افراد دلسوز و فعال محلی، با محوریت مسجد برای امدادرسانی به نیازمندان به صحنه بیایند.


انتهای پیام

ارسال نظرات