صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این فیلم 80 دقیقه‌ای که به شهدای مازندرانی خان‌طومان می‌پردازد در خراسان شمالی ضبط شده است و در مراحل پایانی تولید قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۴۴۰۹۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سوم خرداد با گرامیداشت فتح خرمشهر، روز قدس را یادگار امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیسم را سست کرد.

وی با گرامی‌داشت سی‌وهشتمین سال حماسه فتح خرمشهر گفت: حماسه فتح خرمشهر و آزادسازی دو اصل جدایی‌ناپذیر هستند و باید به این دو موضوع بپردازیم.

ملکی با بیان اینکه خرمشهر به جهت اهمیت استراتژیکی که داشت سه بار در سال‌های 1857 توسط عثمانی‌ها، 1883 و 1320 توسط انگلیسی‌ها به اشغال درآمد، تصریح کرد: خرمشهر برای بار چهارم در سال 1359 به مدت 575 به اشغال رژیم بعثی عراق درآمد.

این مسئول ادامه داد: در حماسه مقاومت، مردم، عشایر عرب، تکاوران ارتش، سپاه، مرزبانی و نیروهای کمیته کوچه به کوچه، خیابان به خیابان و میدان به میدان، جانانه از این شهر دفاع کردند و در حماسه آزادی، خرمشهر ظرف 23 روز از چنگال رژیم بعثی آزاد شد.

ملکی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس از تاریخ 10 اردیبهشت 61 آغاز شد و تا روز سوم خرداد این سال ادامه داشت، آزادسازی هویزه و خرمشهر و دور شدن آتش توپخانه از شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد را از اهداف عملیات بیت المقدس برشمرد و با بیان اینکه این عملیات، الی بیت المقدس است 19 هزار اسیر عراقی، 16 هزار زخمی و کشته رژیم بعثی و آزادسازی پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک وطن را از دستاوردهای آن اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه عاشورا اسلام را حفظ کرد و دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد، گفت: بزرگترین واکنش دشمن به ایران اسلامی، جنگ تحمیلی بود و برزگترین حماسه جنگ تحمیلی فتح خرمشهر بود.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران با اشاره به تشکیل این ستاد در استان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این ستاد دارای 16 کمیته است و ریاست ستاد شهرستانها نیز به عهده فرماندار و دبیری آن بر عهده فرماندهان سپاه نواحی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ستاد در قالب 42 هفته‌شمار در اختیار کمیته‌ها و ستادهای شهرستانی قرار گرفت، افزود: با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ریزی برای پررنگ‌تر کردن فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت و در صورت ریشه‌کنی این ویروس منحوس برنامه‌ها روی روال اجرایی برگزار خواهد شد.

این مسئول به نقش مازندرانی‌ها در حماسه فتح خرمشهر پرداخت و گفت: تیپ بیت المقدس، تیپ 37 نور، تیپ 25 کربلا در عملیات بیت المقدس حضور داشتند و حدود 270 شهید نیز تقدیم کردیم.

وی به نقش مردم مازندران در جبهه مقاومت اشاره کرد و با بیان اینکه این استان در این جبهه 42 شهید مدافع حرم تقدیم کرده است، از ساخت فیلم خان‌طومان خبر داد و گفت: این فیلم 80 دقیقه‌ای که به شهدای مازندرانی خان‌طومان می‌پردازد در خراسان شمالی ضبط شده است و در مراحل پایانی تولید قرار دارد.

ملکی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه نشر کتاب در سال جاری 50 کتاب در دست تدوین و چاپ قرار دارد، یکی از راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان انتشار خاطرات، زندگی‌نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدا برشمرد.

وی همچنین به نقش مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو سرمایه بزرگ به شمار می‌آیند، گفت: شهدای سلامت سرمایه‌های مردم هستند و ایثار و ازخودگذشتگی‌ آنها در بحران کرونا باید ثبت و ضبط شود./دفاع پرس

انتهای پیام/

ارسال نظرات