صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
بانک مسکن با طراحی یک سامانه بازی‌محور و با بهره‌گیری از رویکردهای به‌روز بانکداری الکترونیک زمینه افزایش استفاده از سرویس «برداشت بدون کارت» را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۲۶۲۹۵۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، گیمیفیکیشن (gamification) یا بازی‌وارسازی به این معنی است که از ساختارهای بازی، در پدیده‌هایی که ماهیت «غیر بازی» دارند، استفاده کنیم؛ به این دلیل که بازی‌ها جذابیت‌هایی دارند که در دنیای غیر بازی آنها را پیدا نمی‌کنیم. بیشترین کاربردهای گیمیفیکیشن، افزایش مشارکت مخاطبان و مجاب کردن آنان به تغییر رفتار است. ویژگی‌هایی مانند بازخورد آنی، علاقه به درگیرشدن، فراموش‌کردن گذشت زمان و غیره باعث شده بازی به‌عنوان یک رسانه خاص برای درگیر ساختن مخاطب مورد استفاده قرار بگیرد.
سامانه موسوم به «تبسم» به منظور افزایش استفاده از سرویس «برداشت بدون کارت» با ایجاد رویکرد «گیمیفیکیشن(بازی‌وار سازی)» برای مشتریان نرم افزار مذکور پیاده‌سازی شده است.
عملکرد نرم افزار بر اساس تولید سریال یا کد یکتا به هریک از مبالغ تخصیصی به بازیکنان این بازی بوده و در انتها تولید و تخصیص تیکت از سوی دارنده نرم‌افزار به بازیکنان جهت برداشت از خودپرداز، همانند سرویس جاری برداشت بدون کارت صورت می‌گیرد.
بازی تبسم برنامه‌ای است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا در ابتدا نسبت به معرفی چند بازیکن به برنامه و تخصیص مبلغ به عنوان جایزه به هر یک از بازیکنان (بدون اطلاع بازیکن) تا سقف 200 هزار تومان اقدام کند. سپس کاربر بازی می تواند با ایجاد هیجان و پرسش از هریک از بازیکنان نسبت به تغییر، افزایش و یا کاهش آن جایزه در برنامه اقدام کرده و در صورت پذیرش بازیکن، با ورود شماره کارت، Cvv2، تاریخ انقضا و رمز دوم کارت خود و نیز درخواست «صدور قبض برداشت بدون کارت از خودپرداز»، مبلغ جایزه را به بازیکن تخصیص دهد. پس از انجام موفق تراکنش صدور قبض برداشت بدون کارت، شماره قبض مربوطه به همراه رمز آن به بازیکن پیامک می‌شود و بازیکن می‌تواند تا تاریخ انقضای قبض مذکور (که در متن پیامک درج می شود) از هریک از خودپردازهای بانک مسکن مبلغ جایزه را برداشت کند. لازم به ذکر است سرویس مذکور تنها برای مشتریان بانک مسکن قابل استفاده است.
برای فعال‌سازی برنامه تبسم باید آخرین نسخه این نرم‌افزار متناسب با سیستم‌عامل اندروید یا IOS دریافت شود،نسخه اندورید سایت بانک و نسخه IOS این نرم‌افزار از طریق «سیبچه» و «iApps»در دسترس مشتریان قرار گرفته است. پس از ورود به نرم‌افزار تبسم و وارد کردن اطلاعات درخواست شده، کد فعال‌سازی از طریق پیامک در اختیار کاربر قرار خواهد گرفته که باید وارد نرم‌افزار شود.
پس از ورود به برنامه و لمس گزینه «شروع بازی» کاربر می‌تواند نسبت به ورود اطلاعات هر بازیکن (نام و نام خانوادگی، تلفن همراه و مبلغ مورد نظر) اقدام کند.
نکته مهم این است که کاربر باید اطلاعات بازیکن به‌ ویژه شماره تلفن همراه را به دقت وارد کند، چراکه شماره قبض برداشت بدون کارت و رمز مربوط به آن به شماره وارد شده پیامک می‌شود.
مبالغ به تومان بوده و کف مبلغ تخصیصی 20 هزار و سقف آن 200 هزار تومان است. کاربر هم می‌تواند مبلغ را به صورت دلخواه انتخاب کند و هم می‌تواند با انتخاب دکمه مربوطه مبلغی را به صورت تصادفی (رندوم) به بازیکن تخصیص دهد.
در حین بازی، دارنده نرم‌افزار اقدام به ارائه پیشنهاد به منظور خریداری یا تعویض جایزه یا مبلغ تخصیصی به هر بازیکن خواهد داشت. اگر بازیکن، پیشنهاد دارنده نرم‌افزار را بپذیرد، با انجام تایید از سوی دارنده نرم‌افزار، تیکت تولید، مبلغ آن از حساب وی کسر و شماره آن به همراه رمز جهت برداشت از خودپرداز به شماره همراه بازیکن پیامک شده و وی از دور بازی خارج می‌شود و بازی با بازیکنان باقیمانده ادامه می یابد.

 
ارسال نظرات