صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به ثبت نام 700 هیئت استان در سامانه بیرق،گفت: نذورات خاص در مراکز مورد تائید علوم پزشکی طبخ و در خارج از مراسم توزیع می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۶۸۷۸۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد ناصر حیدری، با اشاره به دستورالعمل برگزاری مراسمات عزاداری، سینه‌زنی و توزیع نذورات در ایام ماه محرم، گفت: ثبت‌نام هیئات در سامانه بیرق یکی از این دستورالعمل‌ها است که هر هیئت یا مجموعه خواهان برگزاری مراسم عزاداری باید در سامانه بیرق ثبت‌نام کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه در سامانه بیرق باید همیار سلامت، آدرس هیئت و مشخصات دیگر ثبت شود، افزود: تاکنون ۷۰۰ هیئت و مجموعه مذهبی در سطح استان یزد در سامانه بیرق ثبت‌نام کردند که همکارانمان در حال بازدید از و تأییدیه اطلاعات وارده هستند تا اگر ازلحاظ رعایت پروتکل‌ها مورد تائید بود، مجوز برگزاری مراسم عزاداری صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: درخواستی که از همشهریان محترم داریم این است که هر چه سریع‌تر در سامانه بیرق ثبت‌نام کنند تا سریع‌تر بتوانیم برای صدور مجوز‌ها اقدام کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه هیئات برای ثبت‌نام در سامانه بیرق باید یک همیار سلامت معرفی کنند افزود: پس از ثبت‌نام فرد، لیست آن برای مرکز بهداشت برای هماهنگی آموزش‌های بعدی ارسال خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه الزام برای برگزاری مراسمات در فضای باز است افزود: فاصله هر فرد بین دو متر و حداکثر زمان برگزاری دو ساعت تعیین‌شده است. همچنین مکان برگزاری مراسمات عزاداری باید قبل و بعد از مراسم ضدعفونی و برای حفظ فاصله اجتماعی حدفاصل هر فرد علامت‌گذاری شود.



عزاداران برای شرکت در مراسمات باید با ماسک وارد شوند

وی با بیان اینکه عزاداران برای شرکت در مراسمات باید با ماسک وارد شوند، اضافه کرد: درخواستی که از مردم‌داریم این است که برای ورود به هر مراسمی از ماسک استفاده کنند تا میزبانان با مشکل روبه‌رو نشوند.

حیدری اضافه کرد: بانیان مراسم باید اطلاعیه‌های بهداشتی که توسط علوم پزشکی آماده‌شده به‌صورت بنر یا پارچه چاپ کرده و در محل برگزاری مراسم نصب کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه در جریان برگزاری مراسم هیچ‌گونه توزیع نذورات، چای و پذیرایی نداریم افزود: مگر اینکه نذر خاصی وجود داشته و امکان تبدیل به بسته معیشتی و ... را نداشته باشد که نمونه آن را طبخ آش می‌توان اشاره کرد، باید در مراکز مورد تائید علوم پزشکی طبخ و بیرون از مراسم توزیع شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت، هیچ‌گونه توزیع نذورات در جریان برگزاری مراسمات صورت نخواهد گرفت، مگر اینکه آب به‌صورت آب‌معدنی توزیع می‌شود که جز استثنا‌های برگزاری مراسمات عزاداری است.

حیدری با تأکید بر اینکه ذبح و قربانی جلوی هیئات ممنوع است، اظهار داشت: طبخ نذورات در حاشیه خیابان‌ها نیز ممنوع است و کسی نباید این‌چنین اقدام کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: تجمع و تنفس دو اصل کلی است که در مراسمات باید رعایت شود و هیچ‌گونه برنامه‌ای نباید باشد که این دو اصل را با مشکل روبه‌رو سازد.

وی با بیان اینکه تکثر عزاداری‌ها یکی از مسائل بسیار مهم است، اذعان داشت: اگر تکثر عزاداری‌ها را در سطح استان داشته باشیم، طبیعتاً جمعیت در این مراسمات تقسیم خواهد شد و مشکلی برای عزاداران پیش نخواهد آمد.
ارسال نظرات