صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
با شهدای استان مرکزی/شهید مهدی پایندۀ آشتیانی
مهدي دردوازدهم اردیبهشت ماه سال 1344 در شهرستان آشتيان ديده به جهان گشود. کودکي او در سايۀ زحمات بي دريغ خانواده سپري شد. او سالهاي کودکي و نوجواني را به تحصیل مشغول بود. دورۀ ابتدایی را در مدرسۀ خاقانی آشتیان و دورۀ راهنمایی را در مدرسۀ نورایی به پایان رساند
کد خبر: ۹۲۷۲۷۲۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهدي پایندۀ آشتیانی دردوازدهم اردیبهشت ماه سال 1344 در شهرستان آشتيان ديده ­به ­جهان گشود. کودکي او در سايۀ زحمات بي­دريغ خانواده سپري شد. او سال­هاي کودکي و نوجواني را به تحصیل مشغول بود. دورۀ ابتدایی را در مدرسۀ خاقانی ِآشتیان و دورۀ راهنمایی را در مدرسۀ نورایی به ­پایان ­رساند؛ سپس ترک­تحصیل­کرد و در کار کشاورزی به پدرش کمک می­کرد. شخصی متواضع بود و رفتارهای اجتماعی خوبی داشت. رفتارش با سایر اعضای خانواده  بسیار خوب و محبت­آمیز بود. با فرا­رسیدن ایام خدمت مقدس سربازی و با آغاز جنگ تحميلي در جرگۀ رزمندگان اسلام قرارگرفت و برای دفاع از کيان ايران اسلامي به خدمت سربازی اعزام شد و بلافاصله پس از اتمام دورۀ آموزشی به منطقۀ عملیاتی اعزام ­گردید و در لشکر 64  ارومیه به عنوان دژبان مشغول­ خدمت گردید.

 سرانجام روز بيست­وچهارم ارديبهشت­ماه سال 1365 مهدي در سنّ 21 سالگي در ماه­های پایانی سربازی به آسمان بي­کران شهادت بال گشود و منطقۀ جنگی حاج­عمران، معراج او براي پرواز انتخاب شد؛ چون بر اثر بمباران، پیکر شهید کاملاً متلاشی شد و هیچ اثری از پیکرش یافت نشد؛ لذا مهدی اولین شهید آشتیان بود که از او سنگ یاد­بودی به­ جا مانده­است.

وصیت­نامه:

به نام خدا

  این­جانب مهدی پاینده وصیتم به همۀ افراد این است که ما خواست و آرزوی­مان برقراری حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان است و این آرزو، خواست همۀ شهیدان عزیز است که در این راه، جان خود را باخته­اند. خدایا، به من کمک­کن که لیاقت شهادت در راهت پیدا کنم و با شرمندگی وصیت­نامه­ام را آغاز می­کنم.

  به نام خدا، به نام او که همه چیزم اوست؛ زندگی­ام اوست و زنده به اویم، به نام او که از اویم و بودنم از اوست و رفتنم از اوست؛ یادم از اوست؛ جانم اوست؛ معشوقم اوست؛ معبودم اوست؛ مقصودم اوست؛ امیدم

اوست و سلام بر شهدای اسلام و شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای جنگ تحمیلی و خانوادۀ شهدا و امت شهیدپرور ایران. خانوادۀ عزیزم، من راهی را رفته­ام که می­دانستم حق است و راهی است که خودم انتخاب­کردم. ما همه یک ­روز به ­دنیا می­آییم و روز دیگر باز به امر خدا از این دنیا می­رویم و آن ­وقت است که ما واقعاً بیداریم؛ زیرا پیش خالق خود می­رویم؛ پس مادر عزیزم، تو هم مانند فاطمۀ زهرا (س)   صبر ­داشته باش. فاطمه (س) که تمام هستی­اش را از دست داد؛ ولی صبر کرد؛ تو هم صبرکن. مادرجان، مرا ببخش. چون می­دانم که تو خیلی رنج­ها و زحمت­ها برای من کشیده­ای و من نتوانستم جبران­کنم.

 و اما برادران و خواهرانم، مرا حلال­کنید و جای مرا در بین خودتان خالی نبینید؛ با قامتی استوار از مردم پذیرایی­کنید. من بدهکاری چیزی ندارم و طلب­کاری هم ندارم. مالی هم ندارم که به کسی واگذارکنم؛ فقط من مدت چهار سال یا بیشتر نماز و روزه بدهکار هستم که آن هم، هرکس دلش برای من تنگ شد، به­جای آورد. در خاتمه از برادران و خواهرانم و مادر عزیزم خواستارم که مورد آمرزش قراردهند.

مهدی پاینده مورخ 23/12/64

 

ارسال نظرات