صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور:
سردار ادیبی گفت: وقتی از تاریخ تمدن‌ساز اسلام صحبت می‌کنیم، باید بیشتر به بحث دفاع مقدس که خود یک جریان تمدنی است، توجه کنیم.
کد خبر: ۹۳۰۱۷۵۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دفاع مقدس جریانی برخوردار از ابعاد عقلانی، حماسی، احساسی، عاطفی و منطقی است.

وی عنوان کرد: وقتی از تاریخ تمدن‌ساز اسلام صحبت می‌کنیم، باید بیشتر به بحث دفاع مقدس که خود یک جریان تمدنی است، توجه کنیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ادامه داد: این جریان تمدنی برای ماندگاری باید به دنبال تولید علم و اندیشه باشد و برای استخراج مدل‌های متعالی آن، اقدامات مؤثری توسط افراد توانمند در حوزه علم و دانش و آشنا به تاریخ دفاع مقدس، صورت پذیرد.

وی با اشاره به تهیه و تصویب نقشه جامع روایتگری دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: برای اجرای این نقشه جامع، فصل‌های مختلفی پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها حوزه تولید و انتشار علم است.

ادیبی با اشاره به ضرورت جلوگیری از فراموشی و مقابله با تهدید آموزه‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: حوزه ایثار و شهادت منشأ تحولات بزرگی در جامعه و باعث ایجاد حرکت‌های کلیدی در آینده برای کشور خواهد شد و روزبه‌روز این گنجینه ارزشمند، پرورش جوانانی مؤمن و مخلص را به دنبال خواهد داشت.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ساختار‌هایی را که در کشور برای معرفی دفاع مقدس به آحاد جامعه شکل گرفته، مورد اشاره قرار داد و افزود: به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حادثه تاریخی دفاع مقدس قیامت کبری بود و برای حفظ این سرمایه بزرگ، باید تدابیری بیاندیشیم که منجر به ماندگاری این تاریخ سرافراز شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع، نیاز به سرمایه انسانی مؤمن و متعهد و آشنا به موضوع دفاع مقدس داریم و طراحی‌هایی در ستاد راهیان نور و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و همه مراکز دانشگاهی و حوزوی دیده شده تا جوانان ما به کمک سرمایه پیشکسوتان دفاع مقدس با ارزش‌های حماسی سال‌های مقاومت و ایثار آشنا شوند و از نگرانی‌های موجود در این زمینه، کاسته شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به راه‌اندازی دو رشته دانشگاهی کارشناسی روایتگری و کاردانی امور فرهنگی-موزه توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرکز علمی کاربردی شهرداری قم، تصریح کرد: این اقدام که برای نخستین بار در کشور در حوزه علمی و دانشی دفاع مقدس صورت گرفت، اقدامی شایسته بود و ان‌شاءالله در دیگر استان‌ها نیز انجام شود و ما به لحاظ تأمین اساتید و تولید محتوای مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه آموزش دفاع مقدس در کشور، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش طرح «معلم راوی» را آغاز کرده‌ایم و همین‌طور در مجموعه نیرو‌های مسلح نیز مشابه این طرح را در دستور کار داریم که هم به توسعه سرمایه انسانی نیرو‌های مسلح در حوزه دفاع مقدس و هم به شبکه راویان کمک می‌کند.

ادیبی گفت: هم‌اکنون شبکه راویان متشکل از ۲۵ هزار عضو، شبکه خادمین بیش از ۸۰ هزار عضو و مجموعه شبکه مبلغین دفاع مقدس و راهیان نور بیش از ۱۵ هزار عضو دارد که از پشتوانه حوزه‌های علمیه برخوردار است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور افزود: روایتگری حماسه ایثار و شهادت و تولید علم و دانش در این زمینه، منشأ تحولات بزرگ در عرصه تربیت و پرورش جوانان انقلابی است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد تبدیل سرمایه‌های بزرگ دفاع مقدس به یک جریان عظیم تربیتی در کشور و ثبت دقیق تاریخ ماندگار سال‌های حماسه و ایثار باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات