صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
نشست ریاست، اعضا هیات مدیره، بازرسین و دیگر اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با فرمانده سپاه فتح استان به مناسبت دهه پرفروغ فجر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۸۸۵۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، نشست ریاست، اعضا هیات مدیره، بازرسین و دیگر اعضای سازمان با فرمانده سپاه فتح استان به مناسبت دهه فجر و در راستای هم اندیشی فعالیت های سازمان و بسیج مهندسین عمران و معماری و ارائه خدمات کیفی به مردم و همچنین ارتقای جایگاه سازمان نظام مهندسی در سالن جلسات سپاه فتح استان برگزار شد.

سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) به زنجیره انسانی که در مواقع بحرانی برای کمک به نوع شکل می گیرد اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت مردم و همدلی شان در زمان بروز مشکلات بی نظیر است و باید قدر این مردم را بدانیم و تمام توان خود را برای حل مشکلات موجود به کار بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ و ایدئولوژی که مردم کشور ما 42 سال پیش به خاطر آن انقلاب کردند اکنون مستحکمتر از گذشته گردیده است و امروزه جمهوری اسلامی ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورها در منطقه و دنیا به شمار می رود و انقلاب ما در خود خالق یک نوع مدیریت ایده ال می باشد.

فرمانده سپاه فتح استان افزود: کهگیلویه و بویراحمد سرزمین ثروت است که به دست ما به امانت سپرده شده است و منطقه ای منحصر به فرد و دارای ویژگی های خاصی است که باید این موضوع را باور داشته باشیم و بدانیم در بسیاری از شهرهای کشور پارک، رودخانه و تپه مصنوعی ایجاد می کنند اما این نعمت های خدادادی به صورت طبیعی در استان ما وجود دارد که نیازمند حفاظت و نگهداری هستند و باید بتوانیم از این پتانسیل ها و ظرفیت های خدادادی و نیروهای متخصص انسانی و با جذب سرمایه گذار در راستای زیباتر کردن شهریاسوج و دیگر نقاط استان استفاده کنیم.

سردار خرم دل در ادامه اظهار داشت: نظارت صحیح بر ساخت و سازها یکی از ضرورت های توسعه شهری است که خوشبختانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این خصوص از نظر فنی و استحکام به نحو مطلوبی عمل کرده است اما دغدغه ما طراحی و پراکندگی فضای سبز و مبلمان شهری است که موثر بر ارتقای کیفیت فضاهای شهری و حقوق شهروندی است که تعامل دستگاههای ذیربط از جمله شهرداریها و شورا ها نقطه عطف توسعه استان است.

دکتر مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این نشست ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد دخت نبی مکرم اسلام به محضر شریف منجی عالم بشریت مهدی موعود ( عج )، رهبر فرزانه انقلاب، مسئولان و خدمتگزارن نظام خصوصاً بسیجیان و سپاه پاسداران و ملت شریف ایران گفت: کارنامه اقدامات بسیج و سپاه که همیشه پشتیبان نظام در بحران های پیش آمده در کشور از خنثی نمودن تهدیدها و تبدیل نمودن آنها به فرصتها و فتنه ازجمله سال 88، کارهای عمرانی، سیل و زلزله گرفته تا کرونا بر کسی پوشیده نیست و تاریخ نیز ثابت کرده است زمانی که بسیج و سپاه به بحران ها ورود کند اوضاع را به بهترین شکل سروسامان خواهد داد.

وی اظهار داشت: صحبت کردن در خصوص بسیج هم سهل است و هم سخت، سهل از این جهت که هر کس براساس اعتقاد و نظام کار کند بسیجی است و سخت از این جهت بسیجی شدن آسان است ولی بسیجی ماندن سخت و دشوار است.

وی از بسیج مهندسین عمران و معماری و سپاه به عنوان یکی از بازوان توانمند در گردش چرخ صنعت نام برد و گفت: صنعت ساختمان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ارکان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال‌زایی است.

مهرجو در این نشست صمیمی گزارش کوتاهی از عملکرد سازمان در زمینه های مختلف از جمله حذف بروکراسی اداری و راه اندازی اتوماسیون اداری در تمام دفاتر نمایندگی در استان، ارتقای سیستم الکترونیکی، ساماندهی تخفیفات و اهدا تجهیزات بهداشتی به بیمارستان های معین کرونا در استان، راه اندازی مجریان ذیصلاح، راه اندازی کمیته نظارت عالیه و ... در هیات مدیره دوره هشتم ارائه داد.

رئیس سازمان در خصوص عملکرد کمیسیون ماده 100 بیان نمود: شهرداری ها باید به فلسفه وجودی کمیسیون ماده توجه ویژه ای داشته باشند و به آن به عنوان یک منبع درآمد نگاه نکنند و سازمان نظام مهندسی نیز در این راستا تاکنون جلسات زیادی را با شهرداری، شورای اسلامی شهر و معاونت پیشگیری از جرم تشکیل داده است که نتایج مطلوبی را تاکنون در پی داشته است.

مهرجو تصریح کرد: کیفیت ساخت و ساز از نظر فنی و مهندسی در سطح استان مطلوب است اما از نظر تراکم، سطح اشغال و رعایت اصول شهرسازی در رتبه پایینی قرار داریم و مرتفع شدن این امر مستلزم تعامل شهرداری می باشد.

دکتر مهرجو در ادامه بیان نمودند: در استان 1182 مهندس بسیجی عضو بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فتح استان هستند و 24 مهندس نیز عضو هیات اندیشه ورز که سیزده نفر آن اعضای هیات مدیره و پرسنل سازمان نظام مهندسی و همچنین اعضای کارگروه های تخصصی بسیج مهندسین عمران و معماری اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان می باشند.

وی با اشاره به تفاهم نامه فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فتح استان گفت: این تفاهم نامه در راستای اجرای ابلاغ سیاست های ابلاغی سازمان بسیج مستضعفین جهت تعامل بین اقشار مختلف بسیج با سایر ادارات و دستگاههای دولتی و خصوصی منعقد گردید که براساس این تفاهم نامه همکاری و مشارکت در اجرای خدمات آموزشی رشته های هفتگانه، ارائه تخفیف شهریه دوره های آموزشی به اعضای فعال بسیجی، برگزاری اردوهای سیاحتی و علمی،ارائه تخفیف ویژه (کسر پنجاه درصد سهمیه مهندسی) به مهندسینی که به جانبازان و خانواده های محروم و بی بضاعت خمات ارائه می دهند.

مهندس خورشیدی دبیر سازمان در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه (س) یاد و خاطر شهدای مهندس در هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و نقش افرینی و دستاوردهای انها درکنار حداقل امکانات و تجهبزات ممکن در میدانهای نبرد را ستود ایشان ضمن قدردانی از رشادتها و ایثارگریهای بسیجیان،سپاهیان و پاسداران وطن و میهن از اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون،امنیت و اقتدار موجود را نشان از توان،تخصص،و بصیرت انها در شناخت بحرانها دانست.

مهندس احمدرضا خورشیدی در گزارشی به فرماندهی منطقه مقاومت سپاه فتح استان (سردار خرمدل)ضمن اشاره به همکاری و هماهنگی مستمر و نزدیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سازمان بسیج مهندسی سپاه فتح استان به سوابقی از فعالیتهای هماهنگ و مشترک هر دو سازمان در عرصه های مختلف علمی،فرهنگی،آموزشی،رفاهی و تخصصی اشاره نمود و یاداور گردید هیات مدیره و مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از عملکرد و رزومه خوبی در سازمان بسیج مهندسی کشور برخوردارند.

دبیر سازمان هدف از تدوین قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را مشترک با هدف و ارزشهای پاسداران وطن دانست و یاداور شد همه ما هدفی مشترک دادیم و انهم حفظ و تامین امنیت،اسایش و رفاه عمومی است و اظهار امیدواری کردند با برگزاری جلسات مستمر بر اساس تقویم زمانی مشخص و با حضور دیگر دستگاههای اجرایی و نظارتی مرتبط،اهداف مشترکمان را در همه زمینه ها به اقدامی مشترک و اثر بخش مبدل سازیم.

در ادامه جلسه مهندس شهامت مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در این جلسه ضمن عرض تبریک دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه (س ) بیان نمود: عزت،عظمت، امنیت و اقتدار کشور را امروزه مدیون خون پاک شهدا و از خود گذشتگی شما هستیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گفت: هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج از جمله اساسی‌ترین عوامل تصمیماتی بود که اتخاذ گردید چرا که بسیج منشا فطری دارد.

وی افزود: طرح تفصیلی شهر یاسوج در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با اجرای کامل این طرح میل مردم به تخلف در ساخت و ساز کمتر شود.

مهندس شهامت در پایان گفت: جهت آسیب شناسی مدیریت کیفیت در ساخت و سازی شهری دست بسیج مهندسین را برای بررسی های علمی و تخصصی می فشاریم.

در ادامه اعضای محترم حاضر در جلسه از جمله آقای مهندس وحید مهر عضو هیات مدیره، مهندس اشرف زاده معاون اداره کل راه و شهرسازی ،مهندس سلیمانی و مهندس جهان آرا بازرسین سازمان، مهندس تبریک رئیس کارگروه ارجاع نظارت سازمان استان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موارد مختلف اعم از مسائل و معضلات شهری، لزوم تقویت کمی و کیفی شاخص های رشد استان در حوزه ساخت و ساز، اخلاق حرفه ای، فرهنگ سازی عمومی مقررات ملی ساختمان و روحیه همکاری و تعامل کارگروه های تخصصی در سازمان و بسیج مهندسین و سایر مسائل مطروحه پرداختند.

انهای پیام/

ارسال نظرات