صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 11 May 2023
امام جمعه ایلام گفت: ایران به تمامی تعهدات خود دربرجام عمل کرده و با وجودی که ۹۰درصد بازرسی بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای از ایران بوده است اما طرف های مقابل به آن عمل نکرده و خارج شدند.
کد خبر: ۹۳۲۲۶۱۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: رییس جمهوری پیشین آمریکا با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران درصدد بود ملت ایران بین تسلیم و فروپاشی یکی را انتخاب کنند اما این آرزو را به گور برد و خود برکنار شد، اروپایی‌ها نیز با دادن وعده و ایجاد امید نه تنها هیچ قدمی برای ایران برنداشتند بلکه فقط زمان را از ما گرفتند.

وی با شجاع خواندن اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از اقدامات شجاعانه و مردانه که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد عمل نکردن جمهوری اسلامی به پروتکل های اضافی داوطلبانه است و عمل نکردن به برخی از محدودیت های برجام است که رییس‌جمهوری جدید آمریکا تاکنون هیچ عکس العملی نشان نداده و موضع وی مشخص نشده است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: باید بدانیم یک حرکت در حال آغاز است، پیشنهادات آنها شروع شده است و به طور قطع فشار دیپلماسی آنها نیز بیشتر خواهد شد اما ایران در صورتی از اقدامات خود عقب نشینی می کند که آمریکا به تمام تعهدات خود عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار ادامه داد: زمانی که غنی‌سازی ایران به ۲۰ درصد رسید همه آنها دست نیاز به سوی ما دراز کرده و خواهان مذاکره شدند بنابراین با ایستادگی ایران، تسلیم اراده جمهوری اسلامی می‌شوند.

وی به میلاد امام محمدتقی(ع) و حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: وجود حضرت علی نعمتی است که خداوند به جامعه بشریت ارزانی داشته است و سپاسگزاریم این شخصیت برجسته را به عنوان امام و پیشوای خود انتخاب کردیم چرا که علی ابن ابیطالب(ع) شخصیت بی‌نظیری است که موفق شد کعبه را از هرگونه شرک و بت پرستی عاری کند و در همه ابعاد انسانی گوی سبقت را از همه برباید.

امام جمعه ایلام ادامه داد: همه مسلمانان باید حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند اما برخی مانند حکام عرب در منطقه بنده استعمارگران و شیطان هستند و در برابر آنها سر تعظیم فرود آوردند، برخی هم بنده پست و مقام هستند و مرز الهی را نادیده می‌گیرند.

وی به اعتماد مردم به خداوند اشاره کرد و گفت: مردم ما در طول این سال‌ها به خداوند اعتماد و اتکا داشتند و در فراز و نشیب‌های انقلاب این موضوع ثابت شد اما باید فاصله ما با خداوند کمتر شود و چنانچه کسی اکنون گوش به فرمان مقام ولایت باشد در زمان حضرت علی(ع) نیز گوش به فرمان امام بوده و اگر به ولایت پشت کند مسلماً در زمان امام علی(ع) نیز بر وی شمشیر می کشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان به آیین اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فیوضاتی که بوسیله کرونا از ما سلب شد اعتکاف است که همزمان با میلاد حضرت علی(ع) شاهد نمایش رویش معنویت جوانان و نوجوانان خداجوی در مساجد بودیم که امسال از آن محروم هستیم اما باید ارتباط خود را با خدا حفظ کنیم و با مناجات های شبانه محرومیت کرونا را جبران کنیم.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: نماز بهترین عامل برای تهذیب روح، معنویت و بیمه کننده انسان در برابر گناه است چرا که یاد خداوند بهترین عامل بازدارنده در برابر منکرات است و با توجه با شرایط کنونی آرامش در جامعه وجود ندارد و اکثر مردم بدلیل دوری از خدا از قرص های آرامبخش و روانگردان استفاده می کنند در صورتی که یکی از راه های درمان و آرامش بخش معنویت درمانی است.

امام جمعه ایلام بازاریان و کسبه را مورد خطاب قرار دهد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به عید و پایان سال بسیاری از مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند که بازاریان مراعات کنند و ستاد تنظیم بازار نیز با حفظ مسوولیت خود با متخلفانی که سعی در آشفتگی بازار دارند قاطعانه برخورد کنند.

ارسال نظرات