صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
شجاعان گفت: پنج هزار و ۳۰۰ یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند که از حمایت ۲۴ هزار حامی نیکوکار بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۳۳۷۰۵۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ محمد شجاعان، در خصوص اقدامات کمیته امداد در حمایت از کودکان نیازمند گفت: پنج هزار و ۳۰۰ یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم (محسنین) تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان قرار دارند که از حمایت ۲۴ هزار حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: حامیان نیکوکار یزدی با کمک ۲۶ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومانی به ایتام و فرزندان نیازمند غیریتیم (محسنین) در سال ۹۹ افزایش ۷۸ درصدی کمک‌های نقدی و غیر نقدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رقم زدند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در خصوص نحوه مشارکت خیرین برای حمایت از کودکان نیازمند گفت: نیکوکاران یزدی می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد برای مشارکت در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، از طریق در سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir نیز نسبت به ثبت‌نام و حمایت ایتام و فرزندان نیازمند موردنظر خود اقدام کنند، درگاه‌های اینترنتی emdad.ir و mohsenin.ir نیز برای سهولت در دریافت کمک‌های در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: ۲۴ هزار و ۷۵۲ خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که ۹ هزار و ۷۸۷ خانوار دارای سرپرست زن هستند.

شجاعان در خصوص خدمات قابل ارائه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گفت: این خدمات در قالب حمایت اقتصادی به این خانواده‌ها با پرداخت کمک هزینه معیشتی، کمک هزینه ازدواج، پرداخت وام قرض الحسنه و ...، حمایت‌های بهداشت و درمان با معرفی به بیمه سلامت، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، رائه بسته‌های بهداشتی، ارائه تجهیزات توانبخشی و پزشکی و ... است.

وی ارائه خدمات آموزش و مشاوره شغلی، اعطای تسهیلات اشتغال، بهسازی مسکن روستاییان، احداث و خرید مسکن مددجویان، کمک به پرداخت اجاره مسکن، برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و پرداخت وام دانشجویی را از جمله حمایت‌های شغلی، مسکن و ساختمان و فرهنگی و آموزشی برای مددجویان برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: این نهاد در سال گذشته با اعطای ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به سه هزار و ۶۹۲ نفر، تعداد پنج هزار و ۸۶۳ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرده است که تسهیلات اعطایی برای ایجاد مشاغل مختلفی ازجمله دام‌پروری، زنبورداری، طیور، خدمات، طرح حمل‌ونقل، صنایع‌دستی، فرش و گلیم، صنعتی و معدنی، کشاورزی و پرورش آبزیان و شیلات بوده است.
ارسال نظرات