صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
در نشست مجازی معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان آذربایجان غربی مطرح شد:
نشست تخصصی با موضوع دولت تراز در بیانیه گام دوم انقلاب به همت معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان آذربایجان غربی بصورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۲۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی با موضوع دولت تراز در بیانیه گام دوم انقلاب به همت معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان آذربایجان غربی روز شنبه مورخه 11 اردیبهشت به صورت مجازی  برگزار شد.
در این جلسه منصوری عضو قرارگاه بیانیه گام دوم جامعه مدرسین گفت: مسئله بیانیه گام دوم در اصل ریشه و نگاه در گفتمان‌سازی دارد و این گفتمان‌سازی خود یک نگاه علمی،فکری و اندیشه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اسوه برابری، وحدت می باشد که نیاز به سیستم و الگو دارد، گفت:مردم باید به سمت امت گرایی حرکت کنند در این چهل سال دولت و مردم  در تراز بیانیه گام دوم باید دارای نگاه هدفی باشند و به سمت برابری و برادری حرکت کنند که در این صورت می‌شویم امت گرا ، ملت گرا و امت محور.

  منصوری ادامه داد:امت‌ها نباید در حاشیه باشند باید وارد میدان شوند انتخاب فرد اصلح و اینکه دولت و ملت چگونه حرکت کنند راهش توجه و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب می باشد. باید نگاه جریان‌شناسی،گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم فردی که می‌خواهد سکاندار هدایت این جامعه و قوه اجرایی یک کشور را برعهده بگیرد باید خودسازی و خود ساختگی داشته باشد و مردم نیز باید خودساخته و خودسازی داشته  باشند و انقلاب را برای برابری و برادری بینند نه برای پست و مقام.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بیانیه حضرت آقا در چهار بخش قابل تعریف است، اضافه کرد: اگر در این چهار بخش ما به وظایف خودمان و دولتی که می‌آید به وظایف خود عمل نمایند فاصله‌ای بین بایدها و نبایدها و واقعیت به وجود نمی‌آید.

 منصوری افزود:دولت جوان حزب‌اللهی مد نظر حضرت آقا یعنی جوانی که هیچ وابستگی به خانواده، مقام و اطرافیان نداشته باشد.

وی گفتدولت تراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید به نفع مردم باشد. دولت‌ها باید بر اساس مباحث و آموزه‌های قرآنی حرکت کنند

عضو قرارگاه بیانیه گام دوم جامعه مدرسین، تاکید کرددولت اسلامی یعنی اسلام ناب نه اسلامیکه سیاست زده شده باشد بلکه دولتی که بر اساس قرآن، سنت و شرع حرکت می‌کند نه اسلام انگلیسی و آمریکایی.وی در تعریف سیاست گفت: سیاست یعنی اندیشه و فکر و نگاه ایجاد مالکیت بر اساس اسلام و قرآن است.

وی تاکید کرد: جوان انقلابی صرفا جوان سنی نیست  بلکه جوان، جوانمردی و جوانمرد بودن شرط است لذا جوانمردان امروز و جوانان گذشته باید جوانمردی کنند و جوانان را در رسیدن به تمدن نوین اسلامی  یاری دهند و  از این جریان و فکر حفاظت و صیانت بکنند.

منصوری با اشاره به اینکه با جریان‌سازی،گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری می توان از انقلاب صیانت کرد و بیانیه گام دوم را پیاده کرد گفتمردم باید  در مباحث سیاسی ،اخلاقی، فکری گذشته شناخت درستی داشته باشند و کسی هم که سکان هدایت قوه مجریه را در اختیار می‌گیرد نیز باید چنین راهبردی داشته باشد. ما باید گفتمان ساز باشیم، گفتمان مطالبه‌گری می‌آورد و باعث می شود که یک فکر رایج به مطالبه تبدیل شود و این مطالبه به عمل نزدیک می‌شود . 

انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی

ارسال نظرات