صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بستری برای رشد استعداد‌های نهفته و توانمندسازی گروه‌های هدف درزمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۳۸
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید اسعدی، در بازدید یک‌روزه از مراکز فرهنگی‌هنری، کانون‌های فرهنگی کمیته امداد شهرستان‌های دامغان و شاهرود به‌منظور گسترش هم‌افزایی و همکاری بین این دو مجموعه بابیان اینکه کانون‌های پرورشی بسترساز در فرهنگ‌سازی جامعه هستند، اذعان داشت: چه بسیار خانواده‌هایی که به دلایل مختلف ازجمله مشکلات مالی و فقر فرهنگی، توجهی به استعداد فرزندان خود ندارند و این کانون‌ها می‌تواند منجر به کشف استعداد‌های نهفته این افراد شود.
مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری؛ پاتوق ویژه کودکان و نوجوانان
معاون فرهنگی کمیته امداد استان سمنان بابیان این‌که عدالت و توجه به مناطق محروم و روستایی موجب بروز خلاقیت و شکوفا شدن استعداد‌های نهفته‌ی در این مناطق می‌شود، گفت: ضروری است مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری را پاتوق ویژه کودکان و نوجوانان بسازیم و از ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، استفاده بهینه کنیم.
سعید اسعدی کانون‌ها را به‌عنوان کتابخانه‌ی تخصصی کودک برشمرد و گفت: ضروری است برای کتاب‌خوان کردن مخاطبان خود از مراکز فرهنگی هنری کانون بهره برد.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: به‌منظور گسترش هم‌افزایی و همکاری بین این دو مجموعه تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد خواهد شد.
معاون فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ادامه با اشاره به کارگاه مهارت «حال خوش زندگی» و طرح ملی «هاتف» مبنی بر هدایت استعداد‌ها و توانایی‌های فردی که بستر اصلی فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی حضوری و مجازی است، افزود: بر اساس این طرح فردی که به‌عنوان عضو وارد کانون می‌شود کارنامه‌ای خواهد داشت که ویژگی‌های فردی، خانوادگی، استعداد و توانمندی‌هایش در آن مشخص است تا مربی بداند عضو در چه زمینه‌هایی امکان رشد دارد.
معدنی در پایان سخنانش با استقبال از پیشنهاد حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون در کانون‌های فرهنگی کمیته امداد و حضور کودکان و نوجوانان مددجوی کمیته امداد در کنار سایر کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون استان پس از پایان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ویروس کرونا در خصوص ارسال فراخوان‌ها، مهرواره‌ها و جشنواره‌های کانون به کمیته امداد برای شرکت فرزندان کارکنان و مددجویان تحت پوشش این اداره کل و هم‌چنین ایجاد بستر و شرایط مناسب برای حضور آن‌ها در کارگاه‌های برخط تخصصی اعلام آمادگی کرد.
شایان‌ذکر است؛ تشکیل اتاق فکر با مشارکت مدیران فرهنگی کانون و کمیته امداد، مشارکت کمیته امداد در طرح هاتف، اطلاع‌رسانی دوره‌های مجازی کانون در گروه‌های فرهنگی کمیته امداد و تشویق مخاطبان برای شرکت در این کارگاه‌ها، برقراری ارتباط تنگاتنگ بین مدیران شهرستانی این دو دستگاه فرهنگی و دعوت از مربیان کانون برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان، به‌کارگیری نیرو‌های جهادی، تعیین اهداف بلندمدت با محتوای کاربردی و مؤثر، توجه به فعالیت‌های دینی و قرآنی برخی از مصوبات این دو دیدار بود.
 
ارسال نظرات