صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
بختیاری گفت: شورا باید با استفاده از تمام اختیارات و پتانسیل ها، امور مربوط به مردم مانند مسائل فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، شهری و ... را پیگیری و حل و فصل نمایند.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۹۱
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،  حسین بختیاری فرماندار اراک در جلسه تحلیف رییس شورای شهر اراک به بیان جزئیات انتخابات شورا و شمارش آرای آن پرداخت.

وی با بیان اینکه شورای ششم از امروز آغاز شده و تا ۱۳مرداد ۱۴۰۴ به طول خواهد انجامید، گفت: بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی شورای شهر نماینده مردم در پیگیری امور مربوط به آنهاست و نه شورای شهرداری ها. این شورا باید با استفاده از تمام اختیارات و پتانسیل ها، امور مربوط به مردم مانند مسائل فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، شهری و ... را پیگیری و حل و فصل نمایند.

بختیاری با بیان اینکه همکاری و تعامل با ادارات و ارگان ها برای پیگیری امور شهری لازم است تا شاهد رشد بیش از پیش شهرمان باشیم، تصریح کرد: هیئت رئیسه سال اول که شامل رئیس شورا، نائب رئیس و منشی می شود در این جلسه تعیین می شود که تا یکسال در سمت خود باقی می مانند.

فرماندار اراک با بیان اینکه شورای شهر می تواند از تمام مسئولین شهری و استانی مطالبه کند، گفت: طبق قانون تمام مسئولین ملزم به پذیرش دعوت شورا و پاسخگویی به سوالات اعضای شورای شهر دارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم هر دوره شورا نسبت به دوره قبلی کارآمدی بیشتری داشته باشد، گفت: در این دوره از انتخابات عوامل اجرایی بسیاری درگیر بودند و احتمال اشتباهات انسانی در شمارش آرا وجود داشت. در همین راستا اعتراضاتی هم توسط برخی کاندیداها انجام شد که هیئت نظارت برای بررسی این اعتراضات آرای صندوق ۱۵ شعبه را مجددا شمارش کرد.

بختیاری افزود: در شمارش مجدد آرای این ۱۵ شعبه مشخص شد تخلفی صورت نگرفته و امانتداری مردم که وظیفه نظارت بر انتخابات و شمارش آرا را بر عهده داشتند تایید شد.

وی ادامه داد: در تجمیع شمارش آرای ۱۵ شعبه حداکثر اختلاف مابین آرای شمارش شده اولیه یک کاندیدا با آرای شمارش شده توسط هیئت نظارت به ۵۰ رای می رسید و در برخی اسامی به کمتر از ۱۰ رای می رسید. حتی در برخی صندوق های خاص که برخی کاندیداها تقاضای شمارش مجدد آن را داشتند هم تغییرات بسیار کمی را شاهد بودیم.

فرماندار اراک با اشاره به اعزام گروهی از اعضای هیئت نظارت مرکز که از تهران آمدند، گفت: هیئت نظارت مرکز با بررسی ۸ صندوق بار دیگر سلامت انتخابات شورای ششم شهری اراک را تایید کرد. نکته جالب توجه اینکه در شمارش آرا توسط هیئت نظارت مرکز، تغییرات آرا به کمتر از ۱۰ رای رسید.

وی خاطرنشان کرد: برخی هم بر روند الکترونیکی شدن صورتجلسه تجمیع آرا تشکیک کرده بودند که این مهم نیز توسط هیئت نظارت مرکز بررسی شد و مشخص شد هیچ تخلفی در آن صورت نگرفته بود. لذا نهایتا یازده نفری که در ابتدا هم بعنوان اعضای شورای شهر اراک مشخص شده بودند، تایید هیئت نظارت استان و مرکز را دریافت کردند و سکاندار پارلمان شهر اراک را بدست گرفتند.

انتهای پیام 

ارسال نظرات