صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
شاهرود_امام جمعه شاهرود با اشاره به افزایش ۷درصدی خودکشی در این شهرستان با توجه به کرونا، گفت: جامعه نیاز به سلامت روحی و روانی دارد که با معنویت و روضه حاصل می شود.
کد خبر: ۹۳۶۳۴۰۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد ماه با بیان اینکه ارتباط ما و شما نباید منحصر به این روز باشد، اظهار کرد: ارتباط نهاد نمازجمعه همیشه با شما سربازان رسانه وجود دارد.
او با اشاره به آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر، گفت: خدا در این آیات بشارت می‌دهد به بندگان که تحمل شنیدن دارند و تبعیت از احسن می‌کنند و این‌ها هدایت یافته و صاحب هدایت و اهل هستند و این آیه متوجه همه بویژه خبرنگاران است.
امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: در جنگ‌نرم بهترین سربازان کسانی هستند که خبر را سریع و به جا و دقیق برسانند البته خیلی خبر‌های صادق و درست نباید به دلایلی بیان شود.
او با اشاره به واقعه عاشورا و حضور وقایع نگاران در آن، افزود: ثبت در تاریخ یک چیز است و بیان آن چیز دیگر و بازگویی خبر زیرکی خاصی دارد و نیاز به آموزش در همه حال است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تصریح کرد: بعضی موضوعات باید تذکر داده شود و برخی جا‌ها منافع ملی و آبرو است و باید مراقبت کرد، اما محدودیت و محصور بودن خبرنگاران در خبر درست نیست.
او سرعت و دقت و صحت و آموزش را برای خبرنگاران مهم عنوان کرد و افزود: خبر به منزله گلوله است که باید دقت شود و استفاده از نوآوری و خلاقیت‌ها در زمینه رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.
امینی با تاکید بر سواد رسانه که عمدتاً ندارند، گفت: سواد رسانه اگر باشد از زمین دشمن می‌توان به نفع خودمان استفاده کنیم و همه به این سمت باید حرکت کنیم.
او با بیان اینکه در مسؤولیتی که داریم باید حلقه وصل باشیم و ارتباط دوسویه باید حفظ شود و ما در خدمت همه دوستان هستیم، به توجه به منافع شهر تأکید کرد و افزود: در منابع شهرستان ما تلاش داریم بر تعامل و همکاری و ما اختلافی در شهرستان نداریم، اما اینکه نماد و نمودی از همکاری بیشتر باشد درست است و ما در خدمت نماینده و فرماندار و شورای شهر و شهردار برای منافع شهرستان هستیم.
او ادامه داد: توقع اینکه اتحاد مسؤولین در جامعه نمود داشته باشد توقع بجایی است، اعلام آمادگی در همکاری صددرصد داریم.
امینی بر مطالبه در این راستا تأکید و بر خدمت به مردم تصریح کرد.
او بر رعایت مصوبات ستاد کرونا در برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: ما تاکنون چندین نوبت نمازجمعه و جماعت را تعطیل کردیم و تصمیم کشوری بر عدم تعطیلی مراسم‌های محرم گرفتند، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی.
امام جمعه شاهرود بر نیاز معنوی مردم تاکید کرد و گفت: الان خودکشی در شهرستان شاهرود هفت برابر شده و این در کرونا است و دلیل آن به خطر افتادن سلامت روحی و روانی جامعه می‌باشد.
امینی اضافه کرد: این روضه‌ها و گریه‌ها و نماز بسیار اثرگذار بر روحیه و سلامت روان جامعه است و بیشترین رعایت را در جمعه و جماعت داریم چرا که سلامت مردم واجب‌تر از همه اینهاست.
او بر توجه به فرودگاه بین‌المللی با تاکید بر موضوع سفره طبقه متوسط جامعه و کشاورزان و دامداران تصریح کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته اند و منافع عمومی مردم بر همه چیز ترجیح دارد، بر توجه همه مسئولین تاکید کرد.
او به موضوع خیرین در شهرستان که بسیاری هم هستند تاکید کرد و افزود: ما طرحی داریم که مطالبه می‌خواهد و برای هدفمند کردن خیر‌ها و خیرین است و ایجاد مجمع خیرین شهرستان می‌باشد.
امینی با گلایه از اینکه، چون هر کس دنبال شکار آدمی است و می‌ترسد دکان آن‌ها از بین برود و منبت فردی و آرمی دارند، افزود: اگر مجمع خیرین شهرستان تشکیل و جلسه داشته باشند و خودشان صندوق ذخیره ریالی یا ارزی برای خیرات شهر انجام دهند کار هدفمند و خیرات نیز هدفمند می‌شود.
در این نشست رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در سخنانی با گرامیداشت روز خبرنگار و بیان دغدغه های آنان گزارشی از فعالیت رسانه ها در این شهرستان ارائه کرد.
ارسال نظرات