صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 27 May 2023
دبیر کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»:
زنجان - دبیر کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان از برگزاری يادواره شهداي فرهنگی و دانش آموز اين استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۳۲۳۲
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

سرهنگ یوسف دولتیاری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان، با اشاره به کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان و تاكيد بر اینکه جوانان و نوجوانان اين استان در دوران دفاع مقدس پیشقدم بوده اند، اظهار داشت : جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در همه حال برای حفاظت از کشور حضور مثمر ثمر داشته اند و برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان می تواند نشان دهنده از خودگذشتگی و روحیه ایثار و شهادت آن ها برای نسل آيندگان باشد. 

 

 

وی با بیان اینکه فرهنگیان بسيجي نيز در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور پررنگ داشتند، تصریح کرد : در دوران دفاع مقدس  36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید معلم تقدیم انقلاب اسلامی شده است. 

 

دولتیاری با اشاره به اهداف کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان، گفت :نشر و توسعه اهداف فرهنگ  دفاع مقدس و ارائه الگوهای آن به جامعه و نسل آینده، ایجاد قابلیت و ظرفیت سازی و آمادگی در برابر مقابله با جنگ نرم،توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت روحیه انقلابی، ساده زیستی و آزاد مردی و آزاد منشی،  ایثار اجتماعی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و ارائه الگوهای عملی و رفتاری برای نسل آینده، الگوبرداری برای نسل جوان و نوجوان کشور با شناسایی شهدای دانش آموز، انتقال آثار ارزش‌ های شهدا 8 سال دفاع مقدس، معرفی دانش آموزان اسوه بسیجی و تجلیل از حماسه سازان خانواده شهدا در روز برگزاری کنگره از اهداف این کمیته می باشد. 

 

وی با اشاره به عملکرد و فعالیت های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان بیان کرد :این فعالیت ها و برنامه در 5 محور صورت گرفته است که هر کمیته عملكرد متفاوتی در خصوص فعاليت اداری، عمرانی، خدمات اجتماعی و فرهنگی و هنری و ورزش به طور گسترده در سطح استان انجام داده است. 

 

دبیر کمیته دانش آموزی و فرهنگیان استان زنجان عنوان کرد :در حوزه اداری با همکاری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان دبیرخانه ای مستقل مختص کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در کانون سهروردی تشکیل شد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان تصریح کرد : فضاسازی محیطی ، فعالیت در فضای مجازی، ایجاد گروه های جهادی در سطح استان، راه اندازی بیش از 100 نمایشگاه در سطح استان، برگزاری 320 یادواره  فرهنگی، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگیان و دانش آموزان، تهیه مستند از زندگینامه شهید اروجعلی ابوالفضلی، اجرای برنامه‌های روایت عاشقی و حفظ پروانگی در حوزه دانش آموزی، دیوارنگاری در سطح استان و مدارس نمونه ای از فعالیت این کمیته با همكاري و تلاش اعضای کمیته دانش آموزی و فرهنگیان صورت گرفته است. 

 

 دبیر کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با بیان اینکه مهمترین فعالیت این کمیته تالیف 12 کتاب در راستای کنگره مذكور بوده است، اضافه کرد :این کتاب ها در روز برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی رونمایی خواهد شد که مهمترین آنها دایرة المعارف شهدای دانش‌آموز و 49 شهید فرهنگی است.

 

این مسئول با اشاره به دیگر برنامه های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان استان زنجان، عنوان کرد :راه‌اندازی هشتگ های مختلف در فضای مجازی از جمله نرم افزار شاد  که هر روز زندگینامه شهدا برای آشنایی دانش آموزان با شهدا بارگذاری می شود، عطر افشانی مزار شهدا، تولید محتوا و...از جمله ساير فعاليت هاست.

 

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و ورزشی این کمیته، ادامه داد :کوهنوردی در مجموعه گاوازنگ تا مزار شهدا و برگزاری مراسم زیارت عاشورا در جوار مزار شهدای گمنام نمونه ای از فعالیت فرهنگی و ورزشی این کمیته می باشد. 



دبیر کمیته دانش آموزی و فرهنگیان استان زنجان با اشاره به برگزاری یادواره بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در راستای کنگره 3535 شهید زنجان، تأکید کرد :این يادواره روز 26 مهر ماه سال جاری از ساعت ١٥ بعدازظهر در محل مصلای زنجان برگزار خواهد شد. 

 

دولتیاری در پایان يادآور شد:سخنران يادواره شهداي فرهنگي و دانش آموز استان زنجان دكتر عليرضا كاظمي؛سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

ارسال نظرات